Israel Hayom

חג מתוח: ניסיון פיגוע סוכל בהר חברון, ילדה נפגעה מירי תועה בכוכב יעקב

מחבל מדהריה זחל מתחת לשער הכניסה ליישוב טנא עומרים עם סכין - ונורה בידי חבר כיתת כוננות ● בכוכב יעקב נפגעה ילדה מירי תועה מרמאללה ● 5 פלשתינים נפצעו בעימות עם מתיישבים ליד רמאללה

- לילך שובל ודנה בן שמעון

במהלך חג שבועות: מחבל חמוש בסכין נוטרל ביום שישי לאחר שזחל מתחת לשער וחדר ליישוב טנא עומרים שבדרום הר חברון, בניסיון לבצע פיגוע.

חבר כיתת כוננות אזרחית ביישוב זיהה שהמחבל, עלאא קיסיה מדהריה, אח של אסיר משוחרר, מנסה לדקור אנשים. הוא ירה בו ופצע אותו באורח קשה. מותו נקבע בבית החולים. לא היו נפגעים ישראלים באירוע.

עוד מאירועי ימי החג: ביישוב כוכב יעקב שבמערב בנימין נמצאה ביום שישי ילדה בת 9 עם פגיעת ירי בכתפה. תחילה היה חשש כי מדובר בחדירת מחבלים לשטח היישוב, אך מאוחר יותר הוסר החשש ותושבי היישוב חזרו לשגרה. ככל הנראה מדובר בירי תועה מכיוון רמאללה, שנמצאת לא רחוק מהיישוב. הילדה פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק שבירושלים כשהיא במצב בינוני.

בגזרת בנימין נרשמו במהלך החג גם עימותים אלימים בין פלשתינים למתיישבים באזור הכפר אלמרייר שמצ

פון־מזרח לרמאללה.

במהלך העימותים הוצתו חמישה כלי רכב של תושבים פלשתינים, ודווח כי חמישה פלשתינים נפצעו, אחד מהם מירי חי בראשו ומצבו הוגדר קשה. עם זאת, לפי דיווחים אחרים, פציעתו נגרמה מאבן או ממקור אחר.

חבר מועצת הכפר אלמרייר, מרזוק אבו נעים, אמר: "מתנחלים תקפו תושבים וחקלאים פלשתינים בשטח שבין הכפר אלמרייר לכפר תורמוס עיא ופגעו ברכוש חקלאי".

בשבוע שעבר טענו פלשתינים כי מתיישבים פגעו ברכוש והציתו מבנים בכפר בורקה, שנמצא מדרום לחומש ומצפון־מערב לשכם. כמו כן, דווח כי הושחת מבנה של צאן במקביל להצתת אדמות חקלאיות סביבו בחלק המערבי של הכפר, וכי תושב פלשתיני נפצע מרסיסים של ירי. תושבים אחרים נפגעו משאיפת עשן.

באיחוד האירופי פרסמו הודעת גינוי בעקבות הדיווח על האירועים. "האיחוד האירופי מגנה אלימות מתנחלים וקורא לישראל לנקוט צעדים תקיפים כדי להבטיח הגנה על אוכלוסייה אזרחית פלשתינית בהתאם לחוק הבינלאומי".

 ?? ?? המחבל זוחל מתחת לשער היישוב
המחבל זוחל מתחת לשער היישוב
 ?? ?? בית הכנסת בטנא עומרים
בית הכנסת בטנא עומרים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel