Israel Hayom

רק גלנט יכול

- אריאל פלקסין

פעולה קצרצרה: נסו רגע לחפש בסלולרי באחד מא תרי החדשות או הערוצים תמונה לא מחמיאה של שר הביטחון יואב גלנט מהתקופה האחרונה, וכשהוא לא חמור סבר. אתם יכולים גם לחפש כתבה לא מחמיאה. אתם אחרי? יופי. עצם העובדה שעצרתם לרגע לבדוק שאלה רטורית, ועוד להיענות להוראות מאדם שאתם לא מכירים, אומרת שהתרגלתם כבר לכל מציאות שהיא.

תקציר: מאז שפנה נגד מצביעיו, גלנט הוא דמות שאי אפשר לגעת בה תקשורתית.

בכל תמונה, מבצע, ישיבת כנסת או ישיבת חבר'ה על הברזלים, גלנט יופיע בתור המבוגר האחראי )וחמור הסבר(.

בכל כתבת מחדל או דיווח מתחלחל על ממשלת הרוע הביזה המגיפה הוא ייעדר, או שלמצער יאוזכר בתור מי שמנסה לעזור. אחרי הכל, מדובר בטיפוס הרציני שמנע מעדר הפרימאטים לשדוד לנו את הד מוקרטיה. אה, והוא גם חמור סבר.

המציאות הנוכחית, שצריכה להטריד כל מצביע ליכוד ואיש ימין ברחבי המדינה, היא שהקואליציה שלשמה הוא יצא את ביתו כדי לשלשל פתק שוב )ושוב ושוב ושוב( לקלפי, היא קואליציה שבה הבכיר ביותר הוביל בקריצה ובהעלמת עין מסודרת וישירה מהפיכה צבאית שקטה פר אקסלנס. ושהכל קרה רק לפני כמה שניות.

ועכשיו? עכשיו הכל כרגיל, המשיכו הלאה, אין מה לראות פה.

המאמץ המזיע של דוברות הליכוד לשבח באופן מוקצן את גלנט ההתקפי )וחמור הסבר( לצד ראש הממשלה נועד בעיקר לצורכי פנים:

להרגיל את מצביעי הימין - והליכוד בפרט - בכך שהרפורמה המשפטית היא זיכרון ישן, וגם כדי לה שכיח מהם את העובדה שרק לפני כשתי דקות ביצע גלנט יריקה מפוארת ועשירה על ראשם, כשבגד בהם בגאווה בלתי מוסווית ומכר את קולם לשונאיהם הג דולים ביותר באצטלה של "דאגה לחוסן הלאומי והד מוקרטי", או שטות כזו או אחרת ששלף.

להשכיח את אותה ההפיכה הצבאית השקטה והמסו כנת שהכשירה סרבנות והשתמטות; להשכיח את העו בדה שהשר הכי בכיר במפלגה שלהם הוא סוס טרויאני שיפעל במוצהר באופן זהה בכל הפעמים הבאות.

זכרו, מצביעי ליכוד וימין: בכל פעם שבה אתם נת קלים בהחלטות שיפוטיות של הפרקליטות או של שו פטים, שהופכות חוקים באופן הו כה מפתיע - תסתכלו על גלנט חמור הסבר. זה שמשדר ביטחון, זה שנלחם בעוז מול הגרועים שבאויבינו: חיזבאללה, חמאס וב נימין נתניהו. זה שכל הזמן מביט אל המחנה האמיתי שלו בקריצה ברורה: אל תדאגו, סחבק שומר עליכם.

המצב הנוכחי שבו נמצאים רבים ממצביעי הליכוד הוא עוד שעת מבחן רצינית הנוגעת לערכי השלטון שלהם. הרי אם צחי הנגבי כבר הולבן ושרון הבן נמצא באמצע הדרך - גלנט עלול להיות זה שיניח עליהם את חותמת העדר. כמאמר אמנון אברמוביץ', נאמר זאת כך, יונית: אם בעקבות העימותים הביטחוניים שהוא ניהל לאח רונה )ושמשווקים משום מה כניצחון( גלנט יתבסס שוב בליכוד והרפורמה תישכח לה - אתם, מצביעי הימין והליכוד בפרט, לא תוכלו להיות מופתעים. מקסימום לעטות על עצמכם פרצוף חמור סבר. לגלנט זה עבד.

זכרו, מצביעי ליכוד וימין: אם תיתקלו מעתה ואילך בעוד החלטת פרקליטות שמאלנית - הביטו בגלנט חמור הסבר. אל תדאגו, סחבק שומר עליכם

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel