Israel Hayom

טבע, גוף, נפש

- ויקי מורדוכוביץ' הכותבת היתה אורחת מתחם הנופש והספא "היער הסודי"

מתחם הנופש הייחודי "היער הסודי" שבהרי קפריסין מציע את ההתנתקות המושלמת ● מעיינות גופרית חמים בין פרדסים, טבע עוצר נשימה וספא ענק עם מגוון טיפולים ● הירקות גדלים במקום עצמו, ועל התפריט הכשר מנצחת שפית מ"משחקי השף" ● דיסקו על שפת הבריכה? לא בבית ספרנו: כאן רק הרוגע מדבר - ובשקט

אשוכן י שם באמצע היער, בין הנופים הפסטור ליים של הרי קפריסין המכוסים בעצי הדרים ותאנים שצומחים לצד המעיינות המינרליים,

מקום קטן ומסתורי שנקרא "היער הסו די" ‪.(Secret Fotest)‬ אם חלמתם לקחת פסק זמן מהלחץ היומיומי, לנוח, להשתחרר, להוריד אנרגיה שלילית ולעשות ריסטארט למוח - הגעתם למקום האידיאלי לזה. מדובר בנופש מסוג אחר - התחדשות פנימית בטבע.

יוני כהנא, בעלי המקום, שמחזיק גם כמה מלונות כשרים באי, מדגיש: "זה לא מלון ולא ריזורט - זה מרחב להתחדשות גוף ונפש". לדבריו, הרעיון לפתוח מתחם נופש כזה התרוצץ אצלו כבר מזמן, אבל לקח לו זמן למצוא את המקום המתאים. כשהגיע למלון עתיק ליד כפר מיליו, מרחק של שעה נסיעה מהעיר פאפוס - התאהב מהשנייה הראשונה.

זריחה עם מדיטציה ושירת ציפורים

הקפריסאים גילו כבר לפני מאות שנים את תכו נות המרפא של המעיינות המקומיים, והשתמשו בהם לטיפול במצבים בריאותיים שונים. סביב המעיינות הייחודיים שוכנים בתי אבן מסורתיים בני מאות שנים, שבתוכם ניתן למצוא את כל הנוחות המודר נית בתוך עיצוב פנים מוקפד ומחושב, עד לפרטים הקטנים. זה מקום לקום בו בבוקר עם שירת הציפו רים, לנשום אוויר צלול ונקי, להביט מסביב עם כוס קפה ביד - וליהנות מנוף עוצר נשימה של פרדסים שופעים המתחברים עם שמיים זוהרים.

כדי להתחבר לבוקר של טבע ורוחניות ולשחרר את כל החושים, יעזרו לכם במלון עם מדיטציה מודר כת מול הזריחה. בהמשך היום ניתן לבחור בפעילות ייחודית מתוך מגוון רחב: שיעורי יוגה בכל הרמות, פילאטיס, ריקודים אירוביים וטיולי רכיבה על אופני הרים משוכללים, למי שאוהבים לשלב ספורט וטבע )השימוש באופניים הוא בחינם לאורחי המתחם(.

האטרקציה המרכזית של המתחם היא ספא ענק וחדשני, עם שלוש בריכות טיפוליות של מי גופרית המגיעים מהמעיינות הטבעיים. הצוות המקצועי במ קום יעזור להתאים את הטיפולים לכל אורח: טיפולי גוף בהתאמה אישית - או סתם לטבול במים המרגיעים ולנוח במיטת שיזוף מול הנוף המרהיב.

ממסאז'ים ועד טיולי ג'יפים

כמו כן, צוות המנחים והמדריכים - שרובם יש ראלים - מארגן מעגלי שיח מעצימים, סדנת מרפא בעזרת צלילים וסדנאות והרצאות בתחומים שונים לשיפור אורח החיים, כדי לחזור לחיות בהרמוניה עם הטבע. למי שמחפשים פעילות מעט יותר אינ טנסיבית מוצעים טיולי ג'יפים, הליכות מודרכות בטבע ועוד. בערבים יש במתחם הופעות אינטימיות של ניגונים שקטים וזמר, כחלק מהדנ"א של הרו

גע במקום. אם חיפשתם אגדו דו דו בבריכה - כדאי שתלכו למקום אחר.

אוכל מהחווה לצלחת

עניין נוסף ובלתי נפרד מהחוויה הוא החוויה הקולינרית, כמובן. המלון מציע מטבח ים תיכוני )כשר( של השפית הצעירה והמצליחה דנה שפירא, שמוכרת גם בשל השתתפותה בתוכניות "משחקי השף" ו"בואו לאכול איתי". בהתאם לקונספט של המקום, הארוחות המוגשות במלון הן מזינות וב ריאות, עם דגש מיוחד על טריות, מהחווה לצלחת: בחממה גדולה במתחם מגדלים את רוב הירקות שתמצאו בבופה העשיר. עוד בתפריט: דגים טריים מהאזור, קטניות, לחם טחינה, חומוס טרי ומרקים שונים. במלון יש גם מרתף יינות שבו יינות מקו מיים מעולים. סעודת ליל שבת מתקיימת במרתף, עם קידוש ושיחות עד לשעות הקטנות של הלילה, תוך לגימות יין. בבר העתיק מגישים שייקים מפי רות טריים מסביב לשעון.

ארוחת הערב האחרונה במלון היא חגיגה של טברנה יוונית, מלווה בנגנים עם כלי נגינה מסורתיים, זמרים ורקדנים בתלבושות עממיות, ושירים שמוכרים לכל הישראלים. באמצע החגיגה הוציאה השפית מהמטבח את הלוקוס הענק שנאפה בתוך אבן מלח, פתחה את המעטפת בעזרת פטיש, חשפה את הדג העסיסי וחי לקה במקצועיות לצלחות. והטעם? גן עדן.

הרמוניה עם הטבע

השהות ביער הסודי בקפריסין היא חופשה מזן אחר, שונה מבטן גב טיפוסית או מחופשת אקסטרים. הבי קוש הרב בקרב הנופשים הישראלים מאז שהמקום נפתח מעיד על כך שיש לא מעט שמחפשים את חוויית ההתנתקות המושלמת, גם במחיר שמתחיל מ 380 יורו ללילה )חבילות כולל טיסה - מ 3,200 שקלים לשלושה לילות( - גבוה יותר מרוב המלונות ה"רגילים" באי. אבל למי שמחפשים את הרוגע ואת החיבור לטבע - זה המקום המושלם.

שהות ביער הסודי היא חופשה מזן אחר, שונה מבטן גב טיפוסית או מחופשת אקסטרים. הביקוש הרב בקרב הישראלים מאז שהמקום נפתח מעיד על כך שיש לא מעט שמחפשים את זה

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel