Israel Hayom

"נשארת אני"

יובל דיין מוציאה היום את שיר הנושא מתוך אלבומה החדש שייצא בקרוב, "תישארי את" √ "הבנתי שלמקום שבו אני מנסה לרצות את כולם יש מחיר פנימי מאוד כבד", היא אומרת

- מאיה כהן

תשע שנים חלפו מאז שהוציאה את אלבום הבכורה שלה, "לא סוף", וכעת, עם אלבום חדש, יובל דיין סוגרת מעגל וחוזרת לעבודה המ שותפת עם המוזיקאי והמפיק פטריק סבג, שהפיק את אלבומה הראשון.

היום דיין מוציאה את "תישארי את", שיר הנושא של האלבום החדש. זה שיר אישי וחשוף, שמסמן את הכיוון המוזיקלי של האלבום הרביעי ואת המסע המוזיקלי עם פטריק שהוביל לאלבום המשותף, ובקרוב למופע גדול בעקבותיו ולתובנות משמעותיות של אמנית בת .28

"כל הזמן הייתי בתחושה שאני רוצה להתקרב לקהל, להיפתח אליו, ובעצם דרך השירים ובאמצעות הט קסטים רציתי להסכים להיות פגיעה. זה לא דבר שהיה לי פשוט.

"אני רגילה לחייך ולשדר שהכל בסדר, לעודד אנשים, אבל תוך כדי העבודה עם פטריק, הבנתי שהדרך האמיתית לתת למישהו תקווה ואמו נה היא להראות לו שגם אתה היית בנקודה קשה, וזו מסקנה גדולה שנ חתה עלי", היא אומרת.

"לקחתי את התובנה הזו והבנתי שכדאי לכתוב את השיר דווקא מתוך הקושי. יש לי מחברת שכולה מכתבים לאנשים שאני כותבת, שקרובים אלי, שלא יראו אותם אף פעם. זו הדרך שלי לכתוב שירים, והתחלתי לכתוב את השיר הזה כמכתב עידוד לחברה שמצפה לילדים כבר המון שנים ולא הולך לה. תוך כדי מילות העידוד קל טתי שאני בעצם מעודדת את עצמי", היא צוחקת. "הרי כל סיטואציה היא טריגר למשהו שאני עוברת בפנים. זרמתי עם זה ולקחתי את זה למקום שלי, שאני רוצה להישאר אני".

"להישאר אני", כלומר במקום שלך בעולם המוזיקה הישראלית?

"אני מפחדת לתת פרשנות מדויקת, כי חשוב לי שהשיר יהיה של כולם. יש לי חלום שילדה שעוברת חרם תשמע אותו ולא תפחד להישאר היא. היום שמעתי על ילדה שהתאבדה בגלל חרם, וזה גומר אותי. אבל אני כן אגיד שהעולם הזה משתנה בקצב מסחרר: אנחנו יכולים למצוא את עצמנו מנ

סים לרצות או למצוא חן כי 'נכון' לעשות את זה עכשיו, והבנתי שה מקום הזה, הרצון שכל הזמן יאהבו אותי ולהיות בסדר עם כולם, זה אולי יפה כלפי חוץ - אבל יש לזה מחיר פנימי מאוד כבד. אני רוצה ללכת בדרך שלי ולהיות נאמנה לערכים שלי וליצירה שלי".

אנחנו אחרי חג השבועות. נשמע שאת כבר עשית תיקון והגעת לתו בנות מרחיקות לכת.

"אני כל היום שוחה במקומות האלה", היא צוחקת. "אני לוקחת ברצינות את המקום הרגשי והאמוני בחיים, ומאמינה שכל דבר קורה מסי בה מסוימת, שכל סיטואציה בחוץ היא השתקפות של מה שקורה בפנים, ויש את הרצון לדייק. היו לנו כבר שלושה פזמונים לשיר הזה, ובכל פעם פטריק אמר 'אפשר יותר טוב', וקילפנו עוד ועוד תוך כדי. זה היה תהליך מטורף".

מהן התוכניות להמשך? יש לך מחשבה לחזור לתיאטרון?

"האלבום ייצא באוקטובר, ואנחנו מתכננים מופע גדול. לגבי משחק - הייתי שמחה, אני פתוחה להצעות".

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel