Israel Hayom

שוורצנגר נשאר שוורצנגר

פובאר (FUBAR) - עונה ,1 נטפליקס

- ניר וולף || עובר מסך

כל כוכב צריך סדרת טלוויזיה משלו, וכל סדרה בינונית חייבת כוכב נוצץ כלשהו שיעיף אותה לשמיים. אבל מה עושים במקרים שבהם הכוכב גדול יותר מהסדרה? מה עושים כשלכוכב קוראים ארנולד שוורצנגר והוא יותר גדול ומיוחד מכל דמות שיגלם?

טוב, עכשיו מדברים על הקאמבק של שוורצנגר אל המסך. בכל זאת, האיש הרי טבע את המשפט ‪I'll be back‬ ופתאום הוא חוזר, גם אם "פובאר" זוהי בעצם סדרת הטלוויזיה הראשונה שהוא מככב בה )לא כולל ריאליטי(. אחרי שמיקסם את תואר מר עולם בטיפוח הגוף לכדי קריירה קולנועית היסטרית, ואת היותו סופרסטאר בינלאומי מינף לשתי קדנציות כמושל קליפורניה, כעת אין טבעי יותר מכך שהטרמינטור ייכנס באיחור אופנתי גם לנטפליקס.

בגילו המתקדם (75) די ברור מה נקבל מהאוסטרי המגודל: נטפליקס תפרו עבורו סדרה לפי מידותיו המנופחות, ולפתע מדגדג להודות שקצת התגעגענו לשוורצנגר. גם אם הסיפור של "פובאר", שיכול היה להידחס לאורך של סרט, נמתח על עלילה סבונית חד ממדית של 8 פרקים עם סוף פתוח בשביל עונה נוספת.

שוורצנגר מגלם סוכן CIA שמסתיר את זהותו האמיתית ממשפחתו. רגע לפני פרישתו הוא מגלה כי גם בתו מועסקת בארגון הביון, וכי נכפה עליהם לעבוד יחד כדי לסכל טרוריסטים. תכלס, נשמע כמו גרסת אב ובת לסרט מ 1994 "שקרים אמיתיים" )יש גם הופעת אורח של טום ארנולד, שותפו של שוורצנגר לסרט ההוא(.

"פובאר" מבוססת על החביבות השוורצנגרי­ת ועל כישרונו לפ לוט באדישות פאנצ'ים תוך כדי מעשי אלימות קיצוניים. בזכותו הסדרה מצליחה לא לשעמם, ולהתגבר על עלילה גנרית שהנר טיב שלה מתקדם לפי מהלכים לא הגיוניים של דמויות בנאליות.

למזלנו, שוורצנגר נשאר שוורצנגר והוא ממגנט צופים באמצעות כריזמה יוצאת דופן של שרירן עם לב רחב, אקשן לוהט ואינטנס, פיצוצים ומערכות יחסים, קליף האנגרים, קריצות לתרבות הפופו לרית או לסרטים ישנים של שוורצנגר, והמון מה שנקרא "בדיחות אבא". שקוף שאת קומדיית האקשן הזאת כתבו אנשים שבעיקר מתמחים באקשן ופחות בהומור.

ארנולד שוורצנגר חזר, ובגיל 75 הוא עשה "וי" גם על סדרת טלוויזיה משלו. ואף שעברו כמה וכמה שנים מאז האייטיז, הוא עדיין אותו השוורצנגר שכולם אוהבים.

‪● ● ●‬ "גברת מייזל המופלאה" )אמזון( ידעה עליות ומורדות לאורך חמש עונותיה. שלשום היא תלתה את המיקרופון וחתמה את דרכה עם פרק סיום מרגש ומעצים, שסגר את כל הקצוות בחוויה הצבעו נית והקולנית שהציעה הסדרה הקומית של איימי שרמן פלאדינו. הפינאלה, ממש כמו הסדרה כולה, היה תזכורת נוסטלגית לה תקדמות העצומה שחוותה החברה שלנו ביחס לנשים לאורך עש רות השנים האחרונות.

‪● ● ●‬ ענבל פרלמוטר נכנסה לפנתיאון המוזיקה הישראלי בזכות גאונות שנטפה ממנה בשנים הקצרות שבהן היתה פעילה. הדוקו "אם זה נגמר" ‪(yes VOD)‬ לוקח את מילותיה המופלאות של המכשפה הראשית, יחד עם עדויות על חייה, והופך אותן ליצירה שחובה לצפות בה. מסמך מרתק וכואב, שמעצים ומחזק עוד יותר את המיתוס סביב דמותה.

 ?? ?? שוורצנגר מתפוצץ ב"פובאר" צילום: כריסטוס קלוהורידיס, נטפליקס
שוורצנגר מתפוצץ ב"פובאר" צילום: כריסטוס קלוהורידיס, נטפליקס
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel