Israel Hayom

יחסינו לאן

הרצון ליצור המשכיות במכבי ת"א ● הקונפליקט המעניין של הפועל ירושלים ● בהפועל ת"א רק שלושה שחקנים חתומים לעונה הבאה ● והמהפכה הצפויה בהפועל חולון ● מצב החוזים בקבוצות הגדולות בכדורסל הישראלי

- יעקב מאיר

אמנם אנחנו נמצאים בעי צומם של שלבי ההכרעה בליגת העל, אבל הקבו צות הגדולות כבר החלו מזמן לחשוב על העונה הבאה כדי להגיע מוכנות לקיץ. החלו שיחות על הארכת חוזים או חתימה על חוזים חדשים, וחלק אף כבר החתימו שחקנים לשנים הבאות. במקביל, אנשי המקצוע כבר מחפשים מועמדים שיחזקו את הסגל, ויחליפו חלק מהשחקנים הקיימים, שלא יישא רו מסיבות שונות.

"ישראל היום" מביא לכם באופן בלעדי את תמונת המצב החוזית של ארבע הגדולות בישראל, לקראת העונה הבאה.

בסימן המשכיות. מכבי ת"א שמה לעצמה למטרה לשמור על המשכיות. לפיכך היא ככל הנראה תשאיר את עודד קטש על הקווים, ובשל כך היא גם החתימה רבים מהשחקנים על חו זים לטווח הארוך, והיא עוד תעשה זאת עם שחקנים נוספים.

בקיץ האחרון הצהובים החליפו את כל השחקנים הזרים, וגם חלק מהישראלים. כפי שניתן לראות בט בלה המצורפת, העונה הרוב המוחלט של הסגל יישאר, ויתבצעו שינויים קלים כדי לשדרג ולחזק בעמדות

ספציפיות. במועדון מאמינים כי הק בוצה התחברה היטב במהלך העו נה, וכי חיזוקים קלים יוכלו לתת לה את קפיצת המדרגה בעונה הבאה - עלייה לפיינל פור היורוליג לרא שונה מאז .2014

לא רק שימור לקוחות. אנחנו עוד לא יודעים איך יסתיים הפלייאוף עבור הפועל ירושלים, אבל כבר עכשיו אפשר להכתיר את עונת 2022/23 כמוצלחת עבור הקבוצה מהבירה. היא זכתה בגביע המדי נה, סיימה שנייה את העונה הסדי רה בליגה והגיעה עד לגמר ליגת האלופות. ובעיקר, אחרי שנים קשות, היא נתנה תחושה שהקבוצה חזרה למסלול עם סגל טוב שבסיסו יכול להמשיך גם בשנים הבאות.

לצד הכסף הגדול )כמה גדול זו שאלה לפעם אחרת(, שאמור להיכנס ביחד עם הבעלים החדשים, עומדת בפני האדומים דילמה מעניינת - לה משיך עם הסגל הקיים שהביא הצל חות ורק לבצע "שינויים קוסמטיים", או לנצל את המשאבים הכלכליים כדי להתחזק בצורה משמעותית יותר.

ייתכן שגם לצורה שבה תסתיים העונה תהיה השפעה על ההחלטה, אבל נכון לעכשיו - ההערכה היא כי כל השחקנים, הבעלים החדש ואנשי המקצוע שיובילו את המועדון בשנים הבאות יישארו, ולצידם יובאו שחקני חיזוק איכותיים שישדרגו משמעו תית את הסגל.

לא נלך לים בקיץ. פרט לכיש רון הרב של השחקנים, אחד מסו דות ההצלחה של הפועל ת"א בעו נה הנוכחית הוא ההמשכיות בסגל. חלק גדול מהשחקנים נשארו מהעו נה הקודמת, ואליהם הצטרפו שחק נים איכותיים כמו צ'ינאנו אונואקו,

במכבי ת"א מאמינים כי חיזוקים קלים יוכלו לתת לה פיינל פור יורוליג בעונה הבאה

בהפועל חולון יבחרו מאמן חדש ויחתימו שחקנים איכותיים שיחזירו את הקבוצה למסלול החיובי

ג'ורדן מקריי ואחרים.

בטבלה המצורפת ניתן לראות כי להנהלת האדומים ולצוות המקצו עי מצפה עבודה רבה במהלך הקיץ. שלושה שחקנים בלבד חתומים לעונה הבאה, וכל השאר מסיימים את חו זיהם. עם זאת, שחקנים רבים רוצים להמשיך לעונה נוספת, ובמועדון מא מינים כי לפחות חצי מהסגל ימשיך גם ב .2023/24 מובן שגם לתוצאות בשבועות הקרובים תהיה השפעה על ההחלטות - גם של הקבוצה וגם של השחקנים עצמם.

עבודות שדרוג. רק אליפות )תס ריט שכרגע לא נראה שיתממש( יכו לה להמתיק את האכזבה מהעונה של הפועל חולון.

ההפסד המוקדם בגביע, ההדחה המוקדמת עוד יותר באירופה ואווירת הנכאים ששררה בהיכל טוטו במהלך העונה לא עשו טוב למועדון אחרי שנת שיא. המאמן גיא גודס כבר הודיע שלא ימשיך ושפניו מיועדות לאירופה, וגם חלק לא מבוטל מהש חקנים צפויים לעזוב.

במועדון הסגול מתכוונים לבחור מאמן חדש ומתאים ולהחתים בקיץ כמה שחקנים איכותיים, שיחזירו את הקבוצה למסלול החיובי שבו היא היתה עד לעונה האחרונה - בתקווה שיתגברו על כל העניינים הניהוליים והכלכליים מסביב.

 ?? ??
 ?? ?? דלטון ושגב. מסיימים חוזה
דלטון ושגב. מסיימים חוזה
 ?? ?? גודס. לא יישאר בחולון
גודס. לא יישאר בחולון
 ?? ?? קטש. חתום לעוד עונה
קטש. חתום לעוד עונה
 ?? ?? קולסון וגינת. נשארים צילומים: אלן שיבר
קולסון וגינת. נשארים צילומים: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel