Israel Hayom

שיעור מורשת

לאורך רוב העונה, לורנזו בראון היה בעל הבית של מכבי ת"א ● הגארד שימשיך בצהוב יודע שעונת שיא אישית כזו חייבת להסתיים עם תואר ● השבוע בחצי גמר הפלייאוף, מחכה לו הפועל חולון

- תומר גבעתי

בעת חתימת החוזה עם לורנ זו בראון בקיץ שחלף, לאחר עונה נפלאה בקאזאן, סביר להניח שגם האופטימים שבאנשי הצוות המקצועי של מכבי ת"א לא האמינו כי הגארד האמריקני מסוגל להת עלות על עצמו, ולייצר עונת שיא ופריחה בקריירה בגיל .32 שנה שהחלה בזכייה באליפות אירופה עם נבחרת ספרד כשחקן מוביל, ועד לבחירה ראשונה בקריירה לח מישיית העונה של היורוליג.

אך לצד היכולת האישית הנ פלאה, שגם תוגמלה בחוזה חדש וארוך טווח במועדון כבר באמצע העונה הראשונה, חובת ההוכחה קיימת ורובצת על כתפיו של הרכז.

למרות סיום עונה מופלא באירופה והגעה למשחק חמישי ומכריע במונאקו - פסע מהעפלה ראשונה לאחר תשע שנים לפיינל פור - חניכיו של עודד קטש נכנ סים לחודש יוני ללא תואר עדכני בארון, ויודעים כי איבוד אליפות וגביע עלול להטיל כתם כבד על המורשת האישית וההיסטורית של העונה שעברו.

לאורך רוב העונה היתה מכבי ת"א קבוצה של איש אחד - לו רנזו בראון. חשיבותו במערך של עודד קטש והתלות המשמעותית בו החלו פתאום להזכיר ליושבי ההיכל את תסריט סקוטי ווילבקין, שהיה בעל הבית בצהוב במשך ארבע שנים רצופות. תלות בשחקן אחד, שאותה ניסו להפחית לאחר שעזב.

מהגביע ועד למונאקו

בתחילת העונה, דווקא לצד יכו לת השיא של בראון, ריחף סימן שאלה סביב ווייד בולדווין ומי דת התאמתו לסיטואציה - שאלות שכיום ניתן להגיד שנענו. אך בזמן אמת, ובמיוחד לאורך החודש שהח מיץ בראון בין ינואר לפברואר בשל פציעה, הועצמה חשיבותו אף יותר.

הצהובים נחלו שלושה הפסדים בארבעה משחקים ביורוליג, הת רחקו מהפלייאוף ואף ספגו הפסד ביתי מפתיע לכוכב האדום בלגרד בהיכל מנורה מבטחים. לאחר חזרתו של בראון למגרשים, הצמד הציג כימיה ויכולת משופרת שהשכיחו עד מהרה את סימני השאלה - אך אז נוצר סימן שאלה חדש.

שבוע חלף, חניכיו של קטש הגיעו למשחק גמר גביע המדינה בארנה שבבירה, והפסידו להפועל ירושלים את התואר הראשון של העונה. הגארדים רשמו משחק בי נוני באופן יחסי, ולא הצליחו לע צור את ההפסד של קבוצתם. בראון תרם 15 נקודות, ואילו בולדווין נעצר על 10 בלבד.

שלושה חודשים חלפו, והתל אביבים הגיעו למשחק נוסף של להיות או לחדול, הפעם מול מונאקו במשחק החמישי בסדרת רבע גמר הפלייאוף - משחק שבו הפסידו בדקות הסיום.

בעוד בולדווין ענה למבקרים והופיע ברגע האמת, חברו לקו האחורי נעלם וסיים משחק אנמי עם 12 נקודות, 2 אסיסטים, 3 איבודים ומדד מאופס.

האלופה ממתינה

התל אביבים רשמו בשבוע שעבר את משחקם ה 80 לעונה בכל המסגרות, מתחילת ההכנה לעונה. בראון, שהגיע לישראל מייד לאחר אליפות אירופה וללא זמן להתאוששות, הוביל השנה את

קבוצתו במספר דקות המשחק המ צטברת ביורוליג - 1,105 - וניצב במקום השני בטבלת המפעל עם 31.3 בממוצע בערב.

במסגרת המקומית ניסה קטש לתת לכוכב שלו לנוח לאורך השנה, ולכן שם הוא היה דומיננטי הרבה פחות. 14 משחקים בלבד שיחק בעונה הסדירה, שבהם שותף 22.7 דקות בממוצע וקלע בספרות כפולות בשבעה משחקים בלבד. אך בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול הפועל ב"ש/דימונה, ובשל היע דרותו של בולדווין הפצוע, זינקו מספריו: מ 9.3 נקודות ומדד 9.9 ב 22.7 דקות - ל 16.3 נקודות ומדד 18.3 ב 26.7 דקות.

באמצע השבוע ימשיכו התל אביבים את מסעם בפלייאוף בני סיון להחזיר את האליפות, ויפגשו בחצי הגמר את האלופה, הפועל חו לון. דווקא הסגולים, שרשמו עונה בינונית בזירה האירופית ובגביע המדינה, הגיעו לשלבי ההכרעה עם ביטחון רב ועם יכולת משכנעת.

בעוד מצבו הרפואי וכושרו של בולדווין לא ברורים, הצהובים יצט רכו את בראון ביכולת שיא על מנת לא למעוד בסדרה הקצרה של הטוב משלושה משחקים, משום שגם הוא יודע שברגע האמת הזה הוא יהיה חייב להופיע.

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? בראון. רגע האמת צילום: אלן שיבר
בראון. רגע האמת צילום: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel