Israel Hayom

"לינוי אשרם פתחה דלת לעולם"

המדליות באליפות אירופה בבאקו )"התחרות עברה את כל הציפיות"( ● הפציעה של דריה אטמנוב )"השיקום שלה מתקדם בצורה טובה"( ● והשאיפות לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024 )"קודם נעבור את אליפות העולם"( ● מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית, איילת זוסמן, בראיון

- אורן אהרוני

נבחרת ההתעמלות האמנו תית של ישראל סיימה לפני כמה ימים את אחת מאליפויות אירופה המוצלחות בתולדותיה. החבורה יצאה מהתחרות בבאקו עם מאזן של שמונה מדליות בסך הכל - כולל שתיים מזהב, וכסף בתחרות הקרב רב.

מי שהובילה את כולם להישג המרשים היא המאמנת הראשית איילת זוסמן, שקיבצה סביבה צוות גדול אחרי האולימפיאד­ה בטוקיו, הכולל את המאמנות אלה סמופלוב ונטשה סטיפנובה, מנהלת הנבחרת נטשה אסמולוב, עוזרות המאמנות האלופה האולימפית לינוי אשרם ואידה מירין, ועוד שורה ארוכה של בעלי תפקידים.

זוסמן יודעת שאין יותר מדי זמן לחגיגות, מכיוון שבאוגוסט מצפה תחרות המטרה החשובה של השנה - אליפות העולם, שתתקיים הפעם בוולנסיה שבספרד. הנבחרת הק בוצתית תשאף בשנית לפודיום, אבל לא פחות חשוב מכך - המ תעמלות האישיות ינסו לסיים בין 14 הראשונות ולהבטיח את מקומן באולימפיאד­ת פריז.

"אני מאוד מרוצה מהאליפות", סיפרה זוסמן ל"ישראל היום". "עדי כץ ממשיכה להראות את ההתקד מות שלה משנה לשנה, אפשר לראות את השיפור בציונים, בדרגות הקושי, המהירות על השטיח והופעת בכורה מרשימה בבוגרות לדניאלה מוניץ".

זרקת את מוניץ למים העמוקים בגיל 15 והיא עמדה בזה בגבורה.

"זה אחרי שהיא זכתה בזהב באלי פות אירופה לנערות. רציתי לחלק את התרגילים בין אלונה הלל למו ניץ, אבל אלונה נפצעה בדקה ה 90 בתחרות האחרונה שלה. המזל של מוניץ הוא שהיא כבר היתה בתח רויות האחרונות, כולל בגביע העולם בבאקו. היתה לה חזרה גנרלית באותו המקום, והיא נתנה הופעה מאוד מר שימה והצליחה להביא מדליה עם עדי בתחרות המדינית - משהו שלא שאפנו אליו. הכי חשוב שייכנסו ל 12 הראשונות, כדי שנשיג לש תיים שלוש מתעמלות את הכרטיס לאליפות העולם".

איך את מסכמת את האליפות?

"אנחנו מרוצות מהתוצאות, מרו צות מההישג, זכינו לשיר את ההמנון

ולהניף את דגל ישראל בבאקו. הת חרות עברה את כל הציפיות שלנו".

לדעת לעמוד בלחץ

את חושבת שהענף מקבל את הכבוד הראוי לו?

"אני לא ממש מתעסקת בזה, אנ חנו מגיעות לתחרות ועושות את מה שאנחנו צריכות לעשות. אם הצלחנו אנחנו על הפודיום, ואם לא עמדנו בלחץ, חלילה - אז לא". מהו סוד הקסם שלך?

"עבודת צוות, עבודה קשה, כו ריאוגרפיה והבנות הנהדרות. המבחן הגדול זה אליפות העולם, שמדמה סמי אולימפיאדה. מה שמקל עלי נו בנבחרת הקבוצתית זו העובדה שיש לנו את הכרטיס לאולימפיאד­ה והבנות יכולות לעבוד חופשי יותר מאשר במדינות אחרות. הן באות עם ביטחון ומראות את מה שיש להן, יותר פתוחות וחופשיות". מתי דריה כבר תחזור להתחרות? "היא נמצאת בשיקום כרגע, המצב שלה טוב, ההחלמה עולה על הציפות שלי. אני עדיין לא יודעת לומר מתי התחרות הראשונה שלה - אני מכ וונת לגביע העולם באיטליה, שזה חודש לפני אליפות העולם.

"אם היא תהיה כשירה היא תתחרה שם, ואז תהיה לה תחרות אחת לפני כן, שזה משהו מאוד חשוב שיקרה. אם לא - זה לא נורא, מה שחשוב הוא שהיא תהיה בתוך הקריטריון לאליפות העולם. אנחנו עושים את הכל עם הצוות הרפואי כדי שהיא תעמוד על הרגליים באליפות העו לם, זאת המטרה".

דרגות קושי מטורפות

נראה שהרבה מדינות הצליחו לצמצם פערים בשנים האחרונות. איך את מסבירה את זה?

"הפודיום ביום האחרון באליפות אירופה היה הרבה יותר מגוון. הסיבה הראשונה לכך היא שהאלופה האולי מפית שלנו היא מישראל, וכל המ דינות רואות שהכל אפשרי. לינוי פתחה פה דלת. היא הראתה לשאר מדינות מערב אירופה שברגע שאתה ממוקד ומרוכז במטרה - אתה יכול להשיג אותה עם כישרון ועבודה קשה, ואנחנו כצוות מכוונים לשם".

וכל זה עדיין בלי רוסיה וב לארוס, שמושעות בגלל המלח מה באוקראינה. את חושבת שהן צריכות לחזור?

"אנחנו נעשה את מה שאנחנו צריכות לעשות, לי לא משנה אם יחזירו אותן או לא. אני מאמינה בס פורט. מה שמגיע לך - אתה בסוף מקבל. האתגר הוא לעשות את דרגות הקושי המטורפות שאנחנו מציבות למתעמלות שלנו. ואם נעמוד בזה - אנחנו נהיה על הפודיום".

את יכולה עכשיו לסמן מטרות לאולימפיאד­ת פריז?

"זה עוד מוקדם מדי, יש לנו את אליפות העולם. שם אני יכולה לסמן מטרה - לעשות הכל כדי לזכות במ דליה באליפות העולם. לגבי פריז קשה להגיד, כי יום אחרי אליפות עולם הכל משתנה, התרגילים מש תנים. אני מקווה שהם יהיו לא פחות טובים מהתרגילים של היום".

 ?? Photograph­y ‪Ricardo Bufolin‬ ?? זוסמן ואשרם. שיתוף פעולה מוצלח אז והיום צילומים: אורן אהרוני,
Photograph­y ‪Ricardo Bufolin‬ זוסמן ואשרם. שיתוף פעולה מוצלח אז והיום צילומים: אורן אהרוני,
 ?? ?? צוות נבחרת ההתעמלות האמנותית המלא. עושים עבודה נהדרת
צוות נבחרת ההתעמלות האמנותית המלא. עושים עבודה נהדרת
 ?? ?? הנבחרת על הפודיום בבאקו. חזרו עם שמונה מדליות
הנבחרת על הפודיום בבאקו. חזרו עם שמונה מדליות
 ?? ?? אטמנוב. עדיין בשיקום
אטמנוב. עדיין בשיקום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel