Israel Hayom

הקואליציה מוכנה לדחות בשנה את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים

ל"ישראל היום" נודע: דחיית הנושא, במסגרת המשא ומתן בבית הנשיא, תושג בתמורה לחקיקה כבר הקיץ של רכיב אחד מהרפורמה ● באופוזיציה, מנגד, מסרבים לכל שינוי בוועדה למשך כל הכנסת ה 25

- אמיר אטינגר

במסגרת המשא ומתן על ההס כמות ברפורמה המשפטית, נודע ל"ישראל היום" מפי מקורות בכירים בקואליציה המעורבים בשי חות ההידברות בבית הנשיא, כי זו מוכנה לדחות בשנה את היוזמה לשי נויים בהרכב הוועדה לבחירת שופטים בתמורה לחקיקה בהסכמת האופוזי ציה של רכיב אחד מהרפורמה המש פטית - כמו חוק היועמ"שים או צמ צום עילת הסבירות.

החקיקה צריכה להתבצע כבר בכנס הקיץ הנוכחי, ומה שלא יספיקו מבין השניים יושלם בכנס החורף.

המחלוקת המרכזית בשיחות הפש רה על הרפורמה היא לא אם ידחו את החקיקה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, אלא מה יהיה משך זמן הד חייה. באופוזיציה מתעקשים כי בכל עסקת פשרה שלא תהיה, הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא ישתנה לאורך כל הקדנציה של הכנסת ה ,25 כלומר - מסרבים לדחייה של שנה ודורשים את גניזת היוזמה לחלוטין.

לפי תקנון הכנסת, השבוע תודיע הקואליציה על קיום בחירות לנציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים במ

תכונתה הישנה. הבחירות יתקיימו בעוד שבועיים, ב 15 ביוני, בכנסת. בבית הנ שיא מתאמצים לסגור עסקה עד אז.

התעקשות האופוזיציה על כך שלא יתבצע שום שינוי בוועדה לבחירת שו פטים אינה סתם גחמה. גם בקואליציה מבינים כי לאחר שייבחרו בעוד כש בועיים נציגי הכנסת לוועדה במתכו נתה הרגילה, הסיכוי לחוקק לאחר מכן שינויים בהרכבה הוא נמוך מאוד ור צוף קשיים משפטיים. לכן המאבק הוא יותר למען הנראות הציבורית מאשר

פרקטי. ראשי הקואליציה אינם מעו ניינים להכריז מול הבייס שלהם על גניזה מלאה של יוזמת החקיקה בעניין. מנגד, האופוזיציה מתעקשת שכך ייע שה כדי להרוויח את העניין הציבורי.

פערים גדולים וקטנים

בתוך כך, כאמור, בתמורה לביטול השינויים בהרכב הוועדה לבחירת שו פטים למשך כל הקדנציה, האופוזיציה מוכנה לחקיקה של צמצום עילת הס בירות וחוק היועמ"שים ברוח מתווה הנשיא שפורסם בחודש מארס. תרחיש נוסף אשר עלה בשיחות הוא רק הכרזה על הסכמות בעניין היועמ"שים ועילת הסבירות ללא חקיקה, תוך המשך המשא ומתן על שאר סעיפי הרפורמה, לרבות חוק יסוד: החקיקה בחודשים הבאים. כך, בסוף, אם יושגו הסכמות על כל הנו שאים, הם יחוקקו כמקשה אחת, בהתאם לדרישת המחנה הממלכתי על עקרון ההסכמה הכוללת בכל נושאי הרפורמה.

באופוזיציה גם דורשים התחייבות שהקואליציה לא תקדם במהלך כל הק דנציה עד לבחירות הבאות שום יוזמת חקיקה משטרית, אשר קשורה בשינוי שיטת הממשל וברפורמה המשפטית, לרבות היחסים בין רשויות השלטון ושינויים ברשות השופטת ובאגף הייעוץ המשפטי לממשלה.

מנגד, בקואליציה, בדגש על האגף של שר המשפטים יריב לוין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, דורשים לחוקק לפ חות רכיב אחד כבר בכנס הקיץ, וגם לפי שעה לא מוכנים לדחייה מלאה של השינויים בהרכב הוועדה לאורך כל הקדנציה.

בתמורה לביטול השינויים בהרכב הוועדה, האופוזיציה מוכנה לחקיקת צמצום עילת הסבירות וחוק היועמ"שים

 ?? ?? השיחות בבית הנשיא. כולם רוצים לרצות את הבייס צילום: קובי גדעון/לע"מ
השיחות בבית הנשיא. כולם רוצים לרצות את הבייס צילום: קובי גדעון/לע"מ
 ?? ?? לוין. לא מוכן עדיין לדחייה מלאה
לוין. לא מוכן עדיין לדחייה מלאה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel