Israel Hayom

״הסולטן״ ארדואן נבחר שוב לנשיאות

לפי ספירה לא רשמית, הוא ניצח עם 52% מקולות הבוחרים ● יריבו קיבל 48% ● בנאומו אמר ארדואן: ניצחוני - ניצחון כל הטורקים

- אלדד בק איסטנבול

רג׳פ טאיפ ארדואן הצליח לשמר את שליטתו בטורקיה, לאחר שנבחר לתקופת כהונה שלישית וקרוב לוודאי אחרונה. יריבו, מועמד האופו זיציה כמאל קיליצ׳דראולו, הצליח לע רער את מעמדו הציבורי של ״הסולטן ארדואן״, בכך שרשם בסיבוב ההצ בעה השני לנשיאות טורקיה את התו צאה הטובה ביותר של מועמד אופו זיציה בהתמודדות על הנשיאות מול הנשיא המכהן.

לפי ספירה כמעט סופית, אם כי לא רשמית, של קולות הבוחרים, ארדואן

ניצח בבחירות לנשיאות עם כ 52% מקולות הבוחרים, בעוד קיליצ׳דראולו קיבל כ .48% פער הקולות בין השניים עמד על כ 2.5 מיליון מצביעים. ארדואן נשא נאום ניצחון נרגש בפני תומכיו בקרבת מעונו הפרטי באיסטנבול, שם עקב אחר פרסום תוצאות האמת בט לוויזיה הטורקית. כשהוא ניצב על גג אוטובוס, ארדואן החל את נאומו בשיר. הוא הודה לכל הטורקים על ״החגיגה הדמוקרטית״, חזר על סיסמת הקרב שלו נגד יריבו ״ביי ביי כמאל״, ואמר שני צחונו הוא ניצחון כל הטורקים.

אמיר קטאר תמים בן חמאד אל ת׳אני וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן מיהרו לברך את ארדואן על ניצחונו, עוד בטרם נודעו התוצאות הסופיות של הבחירות.

זו היתה הפעם הראשונה בתולדות טורקיה הדמוקרטית שבה הבחירות לנשיאות לא הוכרעו בסיבוב ההצבעה הראשון, אלא בסיבוב השני. גם בכך הצליחו קיליצ׳דראולו ומחנה האופו זיציה המאוחד לאתגר את ארדואן, ולהראות לו שמגזרים נרחבים בחב רה הטורקית עייפים משלטונו הריכוזי והסמכותי בן 21 השנים.

בסיבוב ההצבעה הראשון קיבל ארדואן 49.5% מקולות הבוחרים, וקיליצ׳דראולו .44.9% התחזקות שני המועמדים בסיבוב השני התאפשרה הודות לחלוקת קולות המצביעים של המחנה הלאומני, שהריץ מועמד משלו בסיבוב הראשון ולאחר מכן התפצל, וראשיו העניקו בנפרד את תמיכתם לכל אחד משני היריבים הראשיים.

תלונות על אלימות

עוד בטרם הסתיימה ספירת הקולות, תומכיו של ארדואן ברחבי טורקיה ובע רים אירופיות החלו לחגוג את ניצחונו של מנהיגם. בעוד בקרב הפזורה הטו רקית נרשמה עלייה בנתוני ההצבעה בסיבוב השני, בטורקיה עצמה ירד מספר בעלי זכות ההצבעה שהגיעו לקלפיות בהשוואה לסיבוב הראשון.

נוכח נתוני ההצבעה הנמוכים יחסית, שני המתמודדים נאלצו לקרוא לתומ כיהם לצאת להצביע, מחשש ששיעור השתתפות נמוך בהצבעה ישפיע לרעה על סיכוייהם לנצח. קיליצ׳דראולו פרסם ציוץ שבו קרא לתומכיו לא להיות עצ לנים וללכת לקלפיות.

לאחר שהצביע בעצמו בקלפי באנ קרה, הוא הביע אופטימיות זהירה לגבי תוצאות ההצבעה: "כולם צריכים להצ ביע כדי להיפטר מהממשלה הסמכותית הזו", אמר.

במקביל, נציגי האופוזיציה וכלי הת קשורת שלה התלוננו על הפרות סדר אלימות מצד תומכי ארדואן בכמה קל פיות. עם זאת, יו״ר ועדת הבחירות הע ליונה הצהיר עם סגירת הקלפיות שלא היו אירועים חריגים.

אמיר קטאר תמים בן חמאד אל ת אני וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן מיהרו לברך את ארדואן על ניצחונו עוד בטרם נודעו התוצאות

 ?? ?? ארדואן חוגג עם תומכיו GettyImage­s:םוליצ
ארדואן חוגג עם תומכיו GettyImage­s:םוליצ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel