Israel Hayom

הבילוי שלכם מתייקר: יוניליוור מעלה מחירים למסעדות ולבתי מלון

והלוואי שזה הכל: אחרי שהוחרמה לפני חצי שנה, ענקית המזון תייקר את מוצריה בשיעור ממוצע של 7.5% ● "למסעדות לא תהיה ברירה אלא להעלות מחירים"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

עוד מכה לכיס: חברת יוני ליוור הודיעה אתמול כי תעלה את המחירים לשוק המוסדי, הכולל בין היתר את בתי המלון והמסעדות, אך לא את הרשתות הקמעונאיות. מדובר בעלייה בשי עור ממוצע של ,7.5% שתיכנס לתוקף ב 1 ביולי.

המוצרים שיתייקרו הם מוצרי המ זון, הכוללים רטבים ותבלינים אשר מיועדים כאמור למסעדות, לבתי מלון ועוד. עלייה זו, המתווספת לע ליות אחרות כמו בתחום מוצרי החלב, עשויה להעלות את מחירי המוצרים במסעדות, בבתי הקפה וכדומה.

מיוניליוור נמסר כי "מדובר בעדכון שביצעה החטיבה המוסדית של החברה, והיא רלוונטית לשוק המוסדי בלבד )כגון מסעדות ושירותי הסעדה(. לא בוצעה עליית מחיר לשוק הקמעונאי".

חיכתה חצי שנה

נזכיר כי בחודש ספטמבר 2022 הודיעה חברת יוניליוור ישראל על עליית מחירי מוצריה בשיעור של .20%-6% מהלך זה גרר התנגדות מצד הרשתות, בעיקר מצד שופרסל, אשר הפסיקה באותה תקופה לספק את מו צרי יוניליוור. עם המוצרים אשר מס פקת יוניליוור נמנים: דגני בוקר של תלמה, מיונז תלמה, מרקים של קנור, גלידות שטראוס, קרמבו, שוקולד קליק, סבון דאב, מוצרי בדין ופינוק.

על עליות המחירים לשוק המוס די אמר שי ברמן, מנכ"ל איגוד המ סעדות: "אני חושב שהחברות הללו מצאו שיטה. הן הבינו שהעלאות מחי רים לשוק הפרטי מושכות הרבה אש

ומייצרות אנטגוניזם כלפיהן, ולכן הן מנסות לגלם את העליות דרך המס עדות, בתי המלון וכו'. הן מעדיפות להעלות מחירים לשוק המוסדי בשי עור ניכר כדי לכפות על הסטגנציה בשוק הפרטי".

לשאלה כיצד ישפיע הדבר על המ חירים במסעדות ובבתי הקפה, השיב: "עלויות המזון נעות בין 30% ל 45% ממחיר המנה. ברור שלכל עליית מחיר כזו של חומרי הגלם יש השפעה על המחיר. אנחנו נמצאים במלכוד. מצד אחד, אנחנו רוצים להישאר רווחיים

ואנחנו מבינים שיש ללקוחות תקרת זכוכית מבחינת המחירים. מנגד, המ חירים שלנו כל הזמן עולים".

בד בבד, חברת דיפלומט, המפיצה בין היתר את המותגים סטארקיסט, היינץ, ג'ילט, פמפרס, מילקה, קפה ג'ייקובס, אוריאו ועוד, ציינה את מול בדו"חותיה הכספיים כי "לנוכח הערכת החברה כי חלק מספקיה מת כוונים להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה, החברה תיאלץ לגלגל התייקרויות אלה ללקוחותיה".

ראש הממשלה מצהיר

בתוך כך, רה"מ בנימין נתניהו התייחס אתמול לנושא יוקר המחיה בפתח ישיבת הממשלה: "בשבוע שעבר העברנו את התקציב הדו שנתי ואת חוק ההסדרים. זהו צעד חשוב ליציבות כלכלית ולמאבק ביוקר המ חיה. זהו צעד ראשון.

"אני מבקש מוועדת השרים לה ביא לי תוכנית עבודה עם לוח זמנים מפורט וברור במאבק ביוקר המחיה בכל האמצעים, ובכללם: עידוד הת חרות, הורדת מכסים ושבירת מונופו לים. אנחנו נפעל בנחישות ובעוצמה כדי להוריד מחירים".

 ?? ?? "לכל עליית מחיר כזאת תהיה השפעה על הכיס של כולנו"
"לכל עליית מחיר כזאת תהיה השפעה על הכיס של כולנו"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel