Israel Hayom

סוף הוצאה במחשבה תחילה: להתנהל נכון במציאות של יוקר מחיה

- חנה פרי זן קופה קטנה

מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה ב ,0.8% פי שניים מהתחזיות הממוצעות. בשנה האחרונה עמדה האינפלציה בי שראל על .5% סעיפים בולטים שבהם נרשמה התייקרות החודש הם שכר הדירה. לשוכרים חד שים המחיר עלה ב 9% בממוצע ולמחדשי חוזים ב 3.6% בממוצע. כמו כן, נכנסו לתוקף בימים אלה עליות מחירים נרחבות וגבוהות במגוון מוצרי מזון, שיבואו לידי ביטוי במדד המחירים הקרוב.

כפועל יוצא מכך הריבית עלתה ב .0.25% באפריל 2022 עמדה הריבית על ,0.1% וב חודש מאי 2023 - על .4.75% על פי נתוני בנק ישראל, לווים אשר לקחו משכנתא ב 2021 נא לצו לספוג גידול של 20% ויותר בהחזרים החודשיים. גם בהל וואות אחרות למשקי הבית סביר להניח )בכפוף לתנאים הספצי פיים( שחלו עליות ניכרות בה חזרים החודשיים, וזה עדיין לא סוף הדרך.

נתונים אלה מחזקים את הצו רך לנהל תקציב משפחתי. לאלה מאיתנו שטרם החלו בכך, זהו זמן מצוין להתחיל. לאלה שכבר עו שים זאת, זה זמן לבחון שוב את ההוצאות ולראות אם הן מנוהלות באופן מיטבי. בקטגוריית הוצאות המגורים יש לבחון את תשלומי המשכנתא )אם קיימת( ולוודא - האם משולמים כסדרם? האם הל וואות אחרות משולמות כסדרן? האם ניתן והאם כדאי למחזר את המשכנתא? באילו תנאים?

באשר להלוואות נוספות, אם נמצאים במשיכת יתר שע לותה גבוהה, כדאי לבדוק אם ניתן להחליף הלוואה אחת בא חרת. הבחינה מומלצת ביחס לכל ההלוואות. בנושא ביטוחים כדאי לבדוק: האם אנו מבטחים מה שחשוב לנו? בסעיפי הארנו נה, החשמל והמים כדאי לבדוק: האם ניתן להוזילם על ידי צמצום צריכה או על ידי מימוש הטבות לאוכלוסיות מסוימות, שייתכן כי אנו נמנים עימן?

בסעיפי התקשורת כדאי לב דוק: האם ניתן להשיג חבילות המספקות שירותים זהים במחיר נמוך יותר? בקטגוריית ההוצאות השוטפות לבחון: האם אנו רוכ שים רק מה שאנו צריכים? כמו כן, מוצע לבחון כל סוג הוצאה בתקופה של לפחות שלושה חוד שים ברצף ולראות היכן ניתן לצ מצם. והכי חשוב: להתמיד בתה ליך ולשתף בו את כל בני הבית.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel