Israel Hayom

פרי לעשירים בלבד? מחיר הדובדבנים קופץ ל 80 ש' לקילוגרם

יוקר המחיה מגיע גם לדוכן הפירות: הדובדבן נמכר במחיר ממוצע של 8 שקלים ל 100 גרם ● הירקנים מרגיעים: "הוא מגיע לעונה קצרה - בהתחלה הוא יקר, ואז יורד בעשרות אחוזים"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

רק למי שיכול להרשות לע צמו: פרי הדובדבן, אשר נחשב לאחד הפירות הטעימים ביותר, מוצע כעת בירקניות ובחלק מרשתות המזון. הואיל ומדובר בתחילת העונה, הוא נמכר ביוקר במחיר ממוצע של 8 שקלים ל 100 גרם, כלומר, מחיר של לא פחות מ 80 שקלים לקילוגרם.

לדברי איציק עטר, מנכ"ל רשת חנויות שוקיט ואתר אונליין לפי רות וירקות, "המחיר של הדובדבנים ירד בשבועיים האחרונים בהדרג

תיות. לפני החג הורדנו את המחיר כדי להנגיש את המוצר לחג. היום דובדבן אדום עולה אצלנו 24.9 שק לים ל 300 גרם, כלומר 8.3 שקלים ל 100 גרם. לפני החג המחיר עמד על 29.9 שקלים ל 300 גרם.

"מכיוון שמחיר של דובדבן לקילו הוא גבוה, הוא נמכר באריזות קטנות. ככל שמתקדמים לקיץ, כך האריזות גדלות. בסניפים בלבד אנחנו מוכרים בתפזורת, ואז המחיר נגיש יותר ועומד על 50 שקלים לקילוגרם. אחת הסיבות שהמארז יקר היא שזה מארז קונכייה ששומר על הפרי. כמו כן, כשאורזים רמת המיון היא גבוהה ויש אפשרות לצרכן למיין בעצמו.

"פונים אלינו המון לגבי המחירים של פירות הקיץ, אבל צריך להבין שפירות הקיץ הוקדמו בגלל הטמ פרטורה. החורף היה חם יחסית. אני מסתובב בסניפים ואני שומע זוגות צעירים ומבוגרים שמתלבטים איזה פרי לקנות. המצב מאתגר מבחינת המיתון במשק. הדובדבן מגיע לעונה קצרה כמו השסק והמשמש. בהתחלה הם יקרים, ואז הם יורדים בעשרות אחוזים".

חכו עוד קצת

גבי קוניאל, מנהל פיתוח עסקי בבראשית, מדגיש כי המחירים יירדו בקרוב. לדבריו, "אנחנו נמצאים בת חילת העונה ומתקרבים לשיאה. עד עכשיו היו זנים מוקדמים עם פחות תוצרת. בתוך פחות משבוע אנחנו מתחילים להיכנס לישורת שתלווה אותנו מיוני עד אוגוסט, עם מרבית הפרי, והכמויות יהיו גדולות. זה נכון לכל פרי בתחילת העונה שלו. תמיד יש את תחילת העונה עם כמויות מזעריות, ולאחר מכן מגיעה המסה, והכל מתנהג בהתאם: האיכות, הנ גישות בשוק, המחיר ועוד. בעוד שבוע המחיר יעמוד על כ 40 שק לים לצרכן".

 ?? ?? תתכוננו להוציא צילום: דודו גרינשפן
תתכוננו להוציא צילום: דודו גרינשפן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel