Israel Hayom

נתניהו נגד מקרקעי ישראל: "נתונים מטורפים"

רה"מ והשרים ביקרו בחריפות את הרשות וטענו כי היא אחראית לאובדן הרוב היהודי בנגב ובגליל

- אריאל כהנא

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, יכנס היום במשרד ראש הממשלה בפעם הראשונה את הצוות הבין משרדי לגיבוש מפת אזורי העדיפות הלאומית לתחום השיכון. הדיון נערך בעקבות שני דיונים סוערים בממשלה, אתמול ובשבוע שעבר, שעסקו באובדן הרוב היהודי בגליל ובנגב.

ל"ישראל היום" נודע כי בישיבת הממשלה שנערכה אתמול, תקפו ראש הממשלה ורבים מהשרים את רשות מקרקעי ישראל והטילו עליה את האחריות למדיניות, שנתניהו הגדיר "קטסטרופלית" ו"מטורפת".

שר הביטחון יואב גלנט היה בוטה יותר ואמר כי "מוסדות התכנון פו עלים משיקולים אנטי ציוניים. רמ"י מספסרים בקרקע בלי שיקול ציוני".

הסערה התפתחה בעקבות הצעת שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, לה גדיר את הציונות כערך מנחה במ דיניות הממשלות, הצעה שהייעוץ המשפטי הסתייג ממנה.

השר עמיחי שיקלי אמר כי "הג ליל והנגב במצב של גווייה. בתחילת העשור שעבר היו 500 ילדים יהודים בגני הילדים במועצה האזורית משגב. היום יש .200 זה מצב חירום".

שיקלי ושרים נוספים ציינו כי "לא מתקבל על הדעת שתושב ערבי שמ תגייס למג"ב מקבל 90 אחוז הנחה על הקרקע, ואילו שכן יהודי שלו, שגם הוא מגויס למג"ב, לא מקבל שום הנחה. הבעיה היא במנהל התכנון".

גם רה"מ נתניהו היה נסער מתמו נת המצב. "אלה נתונים מטורפים עם השלכות לאומיות קטסטרופליו­ת. אני לא מוכן לסבול זאת. לא הגיוני שקר קע תימכר ב 100 אלף ביישוב ערבי, ובמיליון שקלים ביישוב יהודי צמוד".

"חסם כלכלי ונדל"ני"

נתניהו הטיח ביקורת חריפה בר שות מקרקעי ישראל. בפנייה לשר השיכון גולדקנופף, שאחראי לרמ"י, אמר: "הרבה לפני שנכנסת להיות שר השיכון היתה לי ביקורת איומה על רמ"י. הם מחזיקים ב 90 אחוזים מהקרקע ומהווים חסם כלכלי וחסם נדל"ני. כרגע הממשלה לא קובעת את המדיניות )אלא רמ"י, א"כ(. אנ חנו נשנה את זה. אני לא רוצה לקבוע איתם ישיבה אלא להנחות מדיניות. הדיון הוא איך אני מוציא את הסמ כות מרמ"י כדי להפסיק את הטירוף".

גם בשבוע שעבר, בדיון שעסק בא זורי העדיפות הלאומית, מתחו רבים בממשלה ביקורת חריפה על מוסדות התכנון והאשימו אותם באובדן האחיזה של המדינה בגליל ובנגב.

נתניהו אמר בדיון הקודם כי מדו בר ב"נושא לאומי שראש הממשלה צריך לנהל, בעל היבטים לאומיים, וזו אחת ההחלטות החשובות שהממשלה הזו העבירה, אם לא החשובה ביותר".

"בוחנים את המדיניות"

רמ״י מסרה בתגובה: "הר שות כפופה למרות הממשלה ומיישמת את מדיניותה והחלטו תיה של מועצת מקרקעי ישראל. רמ״י היא רשות ממלכתית ומנועה מלהשיב ולהתנצח עם אמירות כאלו. רמ״י בוחנת מעת לעת את מדיניות השיווק כדי להתאים את עצמה למ ציאות המשתנה".

 ?? ?? יישוב בצפון. ההתנהלות תשתנה? צילום: אייל מרגולין/ג'יני
יישוב בצפון. ההתנהלות תשתנה? צילום: אייל מרגולין/ג'יני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel