Israel Hayom

"גניבה בידי מורשה": 5 שנים לאחר הקריסה - כתב אישום חמור בפרשת ג'נרל טרייד

קבלת דבר במרמה: לפי כתב האישום שהוגש, בעלי החברה מיזגו את כספי הלקוחות עם כספי החברה בניגוד לחוק ולמה שהובטח ללקוחות ● כתוצאה מפעולות אלה הפסידו הלקוחות כ 20 מיליון שקלים

- אבי כהן

חמש שנים לאחר שג'נרל טרייד הודיעה על הפסקת פעילותה, אתמול הוגש כתב אישום נגד בעלי החברה, דודו רוזנצוויג ושגיא קדם. כתב האישום מייחס להם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמי רות, גניבה בידי מורשה, פעולה בר כוש אסור והלבנת הון.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אלעד ברק מפרקליטות מחוז תל אביב, בשנים 2018-2012 הצי עו הנאשמים לציבור הרחב בישראל באמצעות קבוצת ג'נרל טרייד שירות עמילה, שבמסגרתו יוכלו לקוחות הק בוצה לסחור בניירות ערך בבורסת ניו יורק באמצעות תוכנת מחשב.

רוזנצוויג וקדם קיבלו מלקוחות קבוצת ג׳נרל טרייד רשות לפעול בכספם, תוך התחייבות לכך שיפ רידו אותו מכספי הקבוצה ושהכסף שיפקידו הלקוחות יישמר כפיקדון לשם סחר במניות בבורסה, ובו החב רה לא תעשה שימוש לצרכיה, למעט גביית עמלות בגין העברת פקודות מכירה או קנייה.

נכנסו לחדלות פירעון

במטרה לקדם את תוכנית המרמה ולמקסם את הכספים שלקוחות קבוצת ג׳נרל טרייד יפקידו, כדי שהנאשמים יוכלו לעשות שימושים בכספי המ סחר בניגוד להרשאה שניתנה על ידי לקוחות החברה, הנאשמים הציגו מצגי שווא ללקוחות ולציבור הרחב.

לפיהם, קבוצת ג׳נרל טרייד פו עלת בהתאם לתנאים הרגולטוריי­ם המקובלים בשוק סחר ניירות הערך, כספי המסחר מופקדים בנפרד מכספי הקבוצה, אלו יישמרו שמירה נאמנה בהתאם להרשאה ולקוחות הקבוצה יוכלו לקבל את יתרת כספם בתוך זמן קצר אם ידרשו זאת. בניגוד למצגי השווא, בכתב האישום נטען כי ב 2018-2012 הנאשמים שלחו יד בכספי המסחר שהתקבלו במרמה, ערבבו את כספי המסחר עם כספי החברה והשתמשו בכספי המ סחר למטרות הנוגדות את ההרשאה: תשלומי שכר לעצמם ולעובדי הח ברה, תשלומים לספקי הקבוצה ואף הקמת מיזמים פרטיים חדשים בחו״ל, שנרשמו בבעלות הנאשמים בעלות של כ 5 מיליון דולר - הכל בני גוד להרשאה שניתנה, ובסכום של 19,855,632 שקלים. בשל הגניבה שביצעו הנאשמים נכ נסה קבוצת ג׳נרל טרייד למצב קי צוני של חדלות פירעון, עד שנאלצה לחשוף ללקוחותיה ב 9 במאי 2018 כי כספי המסחר שלהם לא יוחזרו וכי הקבוצה סוגרת את שעריה.

 ?? ?? "ערבבו את כספי החברה עם כספי המסחר" צילום: אורן בן חקון
"ערבבו את כספי החברה עם כספי המסחר" צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel