Israel Hayom

בקרוב: משקפיים לילדים בהנחה משמעותית

מחודש יולי ילדים עד גיל 7 יהיו זכאים למשקפי ראייה במסגרת סל הבריאות, והוריהם יידרשו לתשלום השתתפות עצמית בלבד ● "חיסכון של אלפי שקלים למשפחה"

- מיטל יסעור בית-אור

בשורה משמעותית להורים: החל מ 1 ביולי יסובסדו מש קפי ראייה לילדים עד גיל 7 במסגרת סל הבריאות, והוריהם יידרשו לת שלום השתתפות עצמית בלבד.

הילדים יוכלו לקבל משקפיים בשווי של כ 600 שקלים עבור קוצר ראייה של עד -7 ורוחק ראייה של עד .+5 ניתן יהיה להחליף זוג משקפיים בהתאם לצורך אחת לשנה. קופות החולים יתקשרו עם חנויות אופטיקה, ושם יוכלו ההורים לקבל את משקפי הראייה שבהסדר.

ההשתתפות העצמית של ההורים תעמוד על עד 60 שקלים עבור מש קפיים שעלותם עד 600 שקלים, ועד 100 שקלים למשקפיים עם מספרים גבוהים +5( ומעלה או -7 ומטה).

משרד הבריאות קבע סטנדרט מחייב לאיכות המשקפיים שיינתנו בהסדר, שאותו כל קופה עורכת מול רשתות האופטיקה. המשקפיים יכללו עדשות בעובי מופחת, וניתן יהיה לב חור בין כמה דגמי מסגרות.

עם זאת, נקבע שלא ניתן יהיה לש דרג את המשקפיים הבסיסיים שבהס דר - למסגרת ממותגת, למשל. עוד נקבע שלא ניתן יהיה לקבל זיכוי או החזר כספי, אלא את המשקפיים שנ קבעו בהסדר בלבד.

על המהלך הוחלט השנה במסגרת ועדת סל הבריאות, ונקבע כי לצורך היערכות של קופות החולים והתק שרות עם ספקים הוא ייצא לדרך רק באמצע השנה. ההערכה היא שכ 55 אלף ילדים עד גיל 7 ייהנו מדי שנה מהסבסוד. העלות השנתית הכוללת מוערכת ב 40.9 מיליון שקלים.

לפי טיוטת החוזר שהופצה לקו

פות החולים, ילד שזקוק למשקפיים יופנה לקבל מרשם מרופא עיניים או מאופטומטרי­סט מוסמך ללא תוספת תשלום. משך הזמן עד לקבלת המרשם לא יעלה על 30 ימים, ומשך הזמן לה תאמת המרשם לא יעלה על שבועיים.

כמו כן, המשקפיים יסופקו בטווח זמן של 14 יום. כל זאת - כדי להבטיח מענה מהיר לילדים עם ליקוי ראייה.

"שיפור ראייה אפשרי"

מי שהגישה את הבקשה לכלול משקפיים בסל התרופות היא קופ"ח מכבי. ד"ר כרמיל עזרן, מנהלת מחל קת טכנולוגיות רפואיות במכבי וחב רה בוועדת המשנה של סל הבריאות: "זו בשורה גדולה, שתורמת לדור הע

תיד. ילדים יוכלו ללמוד ולקרוא בלי להתבייש שלהורים שלהם אין איך לממן להם משקפי ראייה".

עזרן מוסיפה: "למשפחה עם כמה ילדים זה מהלך שיכול לחסוך אלפי שקלים. גם כשמדובר בילד אחד שז קוק למשקפיים - המספ רים שלו עולים לפעמים בכל שנה, וגם זו עלות של אלפי שקלים".

נוסף על כך, היא מדגי שה את המשמעויות החבר תיות של המהלך: "ילד עם -7 כמעט לא רואה, ואלה משקפיים שעולות כ 2,000 שקלים. יש היום ילדים שעולים לכיתה א' ולא יכו לים לקרוא מהלוח. מחקרים מראים שהפערים שנוצרים בשל כך מגיעים עד לאקדמיה. "כקופת החולים, לא ראינו היגיון בכך שמכשירי שמיעה וכיסאות גלגלים מקב לים סבסוד - ומשקפיים לא", מסבירה ד"ר עזרן.

אלכסנדרה זילברוורג, אופטומטריס­טית ומנהלת בקרה מרשת האופטומ טריה "מכבי ממבט רא שון", אומרת: "יש חלון הזדמנויות לשיפור מצב הראייה עד גיל .7 אם ילדים ישתמ שו במשקפי הראייה המתאימים להם - כך גם יגדל הסיכוי שלא יזדקקו למשקפי ראייה בגיל מבוגר יותר".

מקופות החולים נמסר שהן מב רכות על המהלך ונערכות לקראת יישומו במועד שנקבע.

"יש היום ילדים שעולים לכיתה א' ולא יכולים לקרוא מהלוח - כעת ילדים יוכלו ללמוד בלי להתבייש שלהורים שלהם אין אפשרות לממן להם משקפיים"

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? ד"ר כרמיל עזרן
ד"ר כרמיל עזרן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel