Israel Hayom

קרב הירושה הוכיח: האחות היא בעצם האם

א', בן ,70 ערך בדיקת דנ"א שממנה עלה שהאישה שגידלה אותו היא בעצם סבתו, שהסתירה זאת ממנו

-

סכאילו כסוכי ירושה לפעמים נראים

נלקחו מטלנובלה. גבר בן ,70 שנמצא כיום בסכסוך ירושה, גילה כי מי שגידלה אותו היא בכלל סבתו, וכי האחות שנהג לבקר - היא בעצם אמו.

הוא הצליח להוכיח זאת בבית המשפט רק כעשור לאחר פטירת האם, באמצעות בדיקת דנ"א, בעוד אחיו למחצה ובע לה של אמו ממשיכים להתכחש - וזכה לחלק מעיזבונה.

במשך כעשור היה בטוח א' שסבתו היא אמו, וגילה שאמו היא בעצם מי שהכיר כאחותו. הכל החל כשאמו הרתה לגבר מוסלמי, באחת ממדינות ערב. הילד שנולד הועבר לאשתו של אותו הגבר, וכשהרתה שוב והבינה את הגו רל הצפוי לבנה - החליטה ליצור קשר עם אדם שהיה ידוע בזמנו כמי שעוזר ליהודים להימלט ולעלות לארץ ישראל. היא נמלטה ארצה, וברבות הימים הגיעה לארץ גם אמה.

מאחר שהאם היתה נערה צעירה בזמן שעלתה לישראל, ורצתה לפתוח דף חדש, היא מסרה את א' לאמה כדי שתגדל אותו, ובמשך שנים שיקרו לו שסבתו היא אמו ושאמו היא אחותו. עם השנים נודע לו שהאחות היא בעצם אמו, ובינתיים היא נישאה לאדם עשיר, שה ציב לה תנאי - שלא תזכיר לעולם שא' הוא בנה.

לפני כמה שנים הלכה אמו של א' לעולמה, ואז הוא גילה כי נושל מהירושה. בעלה של האם ידע שא' הוא בנה, אך בחר בכל זאת להסתיר זאת במכוון בעת הגשת צו הירושה.

עקב ההתעלמות וההתכחשות המו חלטת לא' כל השנים, הוא החליט לה גיש תביעה לקביעת אימהוּת ותיקון צו ירושה, כי רצה להוכיח שהמנוחה היא אמו וכי הוא זכאי לחלק מהירושה. הפ עולה נעשתה כדי להוות מעין נחמה על הסבל שעבר.

רק בגיל ,70 באמצעות בדיקה גנטית עם יותר מ 98 אחוזי דיוק, הצליח א' להוכיח שהמנוחה היא אמו. כיום, לאחר שנים של ניהול הליכים משפטיים, זכה א' להיות זכאי לקבלת חלק מעיזבונה של אמו המנוחה.

לדברי עו"ד בעז קראוס, שייצג את א': "מדובר במקרה מרתק, חריג ומצ ער. א' נאלץ לחיות את רוב חייו במ רדף אחר האמת, אחר הוכחות. סיפור חייו הוא יוצא דופן, ולאחר שנים רבות ולא פשוטות מגיע לו לזכות בהכרה ובירושה. למרבה הצער, משפחתו של א' התכחשה ועודנה מתכחשת לקשר המשפחתי עימו".

 ?? ?? "מקרה חריג". עו"ד קראוס
"מקרה חריג". עו"ד קראוס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel