Israel Hayom

הקוסמים של קיץ 2023

- אורי אוזן

זולגות הדמעות מעצמן", כך סיים יהונתן כהן את השידור הנהדר שלו ממנדוסה, שעתיים אחרי חצות הלילה בישראל. "זול גות הדמעות מעצמן" הוא שמו של סרט נהדר של איתן גרין - אבל אחרי המהפכה הגדולה נגד יפן, המילים האלה הפכו לחלק מהרי גוש שסיפקו לנו הילדים/נערים/ גברים צעירים שמונהגים על ידי איש מקצוע אדיר - אופיר חיים - שהוא הרבה יותר ממאמן עבורם.

הם עשו את הבלתי ייאמן, רי סקו את כל הקלישאות סביב הכדורגל הישראלי והעפי לו לשמינית גמר המונדיאליט­ו מול אוזבקיסטן.

עד לדקה ה ,68 המשחק נראה כחיבור של כל קלישאות הכדורגל שלנו: שער חובה בכדור נייח בתו ספת הזמן של המחצית הראשונה; צהוב שני שנובע מהתלהבות יתר של שחקן שנכנס שבע דקות קודם לכן, וביצע עבירה לא מחויבת 20 מטר מהשער היפני; ודז'ה וו לכל קמפיין שסיימנו בתחושה שיכול נו לעשות הרבה יותר, אבל נפלנו בגלל נאיביות/פזיזות/חוסר מזל שהובילו לכישלון ברגע האמת.

הנבחרת הזו עשויה מחומרים אחרים: אופיר חיים הוא מאמן מו פלא שלעולם לא נכנע ושהחיבור שלו לשחקנים הוא קוסמי. הוא יודע להפוך את הלימון ללימונדה, גם בחייו האישיים. נגד יפן ראינו גם את סתיו למקין, בלם העתיד שלנו, ווינר אמיתי, שמתגלה לעו לם כאחד משחקני ההגנה הטובים במונדיאליט­ו וגם תורם להתקפה ברגעי ההכרעה. זה ממש לא מקרי - הוא כזה גם בהפועל ת"א.

בלטו גם איליי מדמון, שעבר עונה קשה ושהיה אחד מהטו בים על הדשא - מעורר השתאות אחרי כמעט שנה ללא דקות בב"ש ובבית"ר; וכמובן - דור תורג'מן, שנכנס לנעליו של אוסקר גלוך כמוביל החלק הקדמי ועושה הכל, כולל בישול גאוני לעומר סניור.

סיפורו של סניור מתאר אולי את כל הקמפיין הנוכחי של הנ בחרת. הוא היה זה שנופה אחרון לפני היציאה למסע המופלא ביורו שהסתיים עם סגנות אירופה. קשה לתאר במילים את ההרגשה של ילד שמבין רגע לפני הגשמת החלום שהכל נוזל לו מבין האצבעות, ושהוא יישאר בבית ויצפה בעיניים כלות בחבריו עושים היסטוריה.

אחרי ששמע על הניפוי, שלחתי לו הודעת עידוד, וסיימתי אותה במשפט שאני לא בטוח שבעצמי האמנתי שיתגשם: "שלא תיפול רוחך, תעבוד נכון לאורך העונה - ותראה שאתה תהיה השחקן הכי חשוב במונדיאליט­ו".

כדורגל הוא משחק מטורף, לא צפוי, שכל הזמן משתנה. הילדים/ גברים הללו מתבגרים הרבה יותר מהר מחבריהם לשנתון. הם כבר נדרשים להתמודד עם אכזבות של מבוגרים, לעמוד בציפיות של ההורים שהקריבו את השבתות, את החופשות ואת הימים למענם, ואם נהיה הוגנים - גם למען עצמם.

היכולת של ילד להתגבר על אכזבות ולהגיע לרגע קסום שלא ישכח בחיים, היא זו שעו שה את ההבדל ושווה את כל המסע הקשוח.

סניור, אופיר חיים ושחק ניו כותבים פרק נדיר במיוחד בהיסטוריה שלנו, דרך טור ניר אדיר ששזור בסיפור חייהם המיוחד. ואנחנו נהנים מכל רגע.

עכשיו הפנים לאוזבקיסטן בש מינית הגמר, ומיותר לציין שאנח נו מאמינים שהכל אפשרי.

גם הדמעות שלי זולגות מע צמן, בתוספת איחולי תודה לאופיר, לצוות שלו ובעי קר - לילדי קיץ ,2023 שכת בו מחדש את ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי.

היכולת של ילד להתגבר על אכזבות ולהגיע לרגע קסום שלא ישכח בחיים, היא זו שעושה את ההבדל

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel