Israel Hayom

משרד החינוך יפעל לקיים סיורים לתלמידים בחומש

ההחלטה צפויה להיתקל בהתנגדות ממשית מתוך מערכת החינוך

- חנן גרינווד השתתף בהכנת הידיעה: נועם )דבול( דביר

משרד החינוך מתכוון לקיים בעתיד סיורים לתלמידים ולחניכי תנועות נוער ליישוב חומש, כך נודע ל"ישראל היום". בתגובה לפ ניית העיתון בנוגע לכך שנא סרה כניסתם של חניכים בת נועת הנוער הדתית "אריאל" ליישוב שפונה בהתנתקות, חשפו במשרד כי הם מתכוונים לאפשר סיורים ליישוב שלאח רונה אושר לישראלים לשוב ולהגיע אליו.

תנועת הנוער "אריאל" ביק שה להוציא טיול מיוחד לאזור חומש, אך לא קיבלה לכך אישור ממשרד החינוך. מדובר בטיול שנועד לנערים בגילי 18-16 שמיועדים להנהגה בתנועה. מסיבה זו פנתה תנועת הנוער כנהוג למוקד התיאום של משרד החינוך, אך שם השיבו בשלילה לבקשת התנועה. "אנו לא מכי רים בכך שהחוק שונה, משרד החינוך צריך לתת הנחיות בע ניין, חדר מצב גם צריך לקבל הנחיות ממשרד החינוך", נמסר ממוקד טבע - תיאום ואישור טיול לתנועת "אריאל".

כבר כיום בפני המנהלים עו מדת בחירה של מאות מסלו לים אליהם ניתן לצאת, חלקם נמצאים מעבר לקו הירוק כמו קבר רחל או מערת המכפלה. הסיורים בחומש אם יצאו לפועל עתידים להתקיים תחת אבטחה כבדה וייתכן שאף באוטובוסים ממוגני ירי, מה שיעלה את העלויות של סיור שכזה. זו לא המורכבות היחידה, הרפורמה המשפטית ממילא יצרה מחלו

קות במערכת החינוך והחלטה כזאת אשר קורצת לבייס הימני של שר החינוך יואב קיש סביר שתיתקל בביקורת חריפה במ ערכת החינוך הכללית.

יצוין כי השאלה האם מותר לישראלים לעלות לחומש עדיין שנויה במחלוקת. לפני כחוד שיים אישרו בכנסת בקריאה שנייה ושלישית את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון, ובשבוע שעבר נחשף ב"ישראל היום" כי אלוף פיקוד מרכז חתם על הצו שמאפשר לישראלים לשהות בחומש, אך עם זאת לא מדובר בסוף פסוק. צו סגירה של צה"ל אוסר על ישראלים לעלות אל היישוב שנהרס בהתנתקות, ושער הכניסה סגור בפני ישרא לים אקראיים. כל עלייה ליישוב דורשת את אישור צה"ל.

במשרד החינוך אישרו בת גובה ל"ישראל היום", כי עדיין לא התקבלו הנחיות של צה"ל בנושא ועל כן אין באפשרותם לאשר סיורים של תלמידים וח ניכים לחומש, אך חשפו כי הכ וונה היא לקדם סיורים שכאלו בעתיד.

"לאור שינוי החקיקה בכוונת משרד החינוך לאפשר לקיים סיורים בחומש כפי שמתקיימים כיום בשאר אזורי יהודה ושומ רון", ציינו במשרד החינוך בת גובה ל"ישראל היום". לדבריהם, "כלל טיולי משרד החינוך בר חבי הארץ, וביהודה ושומרון בפרט, מותנים בהנחיות המש טרה והצבא, וזאת על מנת לא פשר מעטפת אבטחה מתאימה. משרד החינוך ממתין להנחיות צה"ל בנושא ויפעל בהתאם".

 ?? ?? יהיה יעד לתלמידים. כוחות צה"ל בחומש צילום: אי.אף.פי
יהיה יעד לתלמידים. כוחות צה"ל בחומש צילום: אי.אף.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel