Israel Hayom

ישחקו הנערים ישראל רוצה להמשיך לחלום בספרדית

אחרי שעלתה בשער דרמטי לשמינית גמר גביע העולם בארגנטינה, הנבחרת הצעירה מתכוננת לרגע שיא נוסף ● הלילה תפגוש את אלופת אסיה אוזבקיסטן ● ההורים הגאים: "חיים את החלום איתם, מקווים לעוד נס"

- דור הופמן ארגנטינה בהכנת הכתבה השתתפו שי ארצי ועוזי ניסים

אחרי שרשמה את "נס מנדוסה" כשגברה 1:2 על יפן אחרי מהפך מפיגור ,1:0 נבחרת הנוער של ישראל תעלה הלילה לרגע הגדול ביותר בהיסטוריה שלה - שמינית גמר גביע העולם )המונדיאליט­ו(, שבו תפ גוש את אוזבקיסטן )שידור בכאן ,11 החל מ .(23:40

הנבחרת של המאמן אופיר חיים סיימה את היורו האחרון כסגנית אלו פת אירופה. בשמינית הגמר היא תפגוש נבחרת לא פחות חזקה - אוזבקיסטן היא אלופת אסיה המכהנת.

אם הכוכבים הצעירים בכחול לבן ידהימו גם בשמינית הגמר, במשחק הבא בטורניר יכול להיות שתחכה להם יריבה מהאגדות - יריבתם האפש רית תהיה המנצחת במפגש המקביל של ברזיל ותוניסיה. אם מסע הקסם הישראלי יימ שך גם מעבר לרבע, במעלה הדרך לגביע מחכות נבחרות חזקות כמו אורוגוואי או אר צות הברית.

העבודה המנטלית

כל החישובים הללו עוד יחכו. עד אז נותר עדיין זמן, ובנבחרת ניצלו את המנוחה לאחר הניצחון על יפן בעי

קר לעבודה מנטלית: ירידה לקרקע והתמקדות במשימה החשובה הבאה.

המשחק באצטדיון מל ווינס הלילה ייזכר בוודאי מעתה ואילך כאחד ההיש גים הגדולים ביותר של הכ דורגל הישראלי, וזאת מבלי להפחית מהישגה העצום של הנבחרת הבוגרת שהשתתפה במונדיאל מקסיקו ב .1970 אז חלום ההעפלה משלב הבתים היה פנט זיה לא ריאלית, והסתפקנו בשער בודד של מוטל'ה שפיגלר )ראו טורו למטה( ב 1:1 נגד שבדיה.

הנסיקה לפסגות הנוכחיות של הנבח רת הצעירה התחילה כבר ביורו האחרון שנערך בשנה שעברה, אז מעמדת האנ דרדוג המובהק טיפסה הנבחרת הישרא לית עד למשחק הגמר, שבו פגשה את אנגליה החזקה ונכנעה לה רק בתוס פת הזמן.

"חיים את החלום איתם"

עם האוכל בא התיאבון, והיום הצי פיות כבר שונות לגמרי ומעט גבוהות יותר, כמו שמקווה משה מדמון, אביו של הקפטן עילאי מדמון. "אנחנו נר גשים בשביל הילדים, חיים את החלום איתם ביחד, מקווים שבורא עולם יעשה עוד נס ונעבור עוד שלב. מאמין, מקווה ומתפלל לתוצאה של 2:1 לישראל - ועולים לרבע הגמר", אומר האב הנרגש.

הוא מספר על הבגרות של החבר'ה הצעירים: "הם מאוד נרגשים, אבל זו נבחרת שכבר היתה במעמד גדול. גם באליפות אירופה היתה התרגשות גדו לה, ועילאי כקפטן סחף את כולם אחריו. הוא המבוגר האחראי על המגרש".

בשנה שעברה משה עודד את הבן מהיציע, ואילו השנה הוא נאלץ להישאר בבית: "בשנה שעברה הקדשתי לו 17 ימים והייתי בכל אליפות אירופה, אבל השנה לא יכולתי לעזוב את העבודה. אנחנו מגדלים כל מיני גידולים, בעיקר עגבניות, וזה שיא העונה".

אבא נרגש אחר, אמור קנצפולסקי, אביו של קשר הנבחרת והפועל ת"א, אל ים קנצפולסקי, בירך את בנו: "התחלתם בקיץ שעבר עם הופעה בלתי נשכחת ביורו, אבל אירופה לא מספיקה לכם. גם את העולם אתם כובשים בסערה. אנחנו מאמינים בך ובחברים שלך. כל המדינה מאחוריכם. בהצלחה, אוהבים הכי בעולם". אכן, גם אנחנו מאמינים - אל אל ישראל.

עוד על מסע הקסם של הנבחרת הצעירה בעמודי הספורט.

 ?? ?? הנבחרת הצעירה לפני המשחק נגד יפן. אם תעבור, תפגוש את ברזיל או תוניסיה
הנבחרת הצעירה לפני המשחק נגד יפן. אם תעבור, תפגוש את ברזיל או תוניסיה
 ?? ??
 ?? ?? צילום: אסי קיפר/ההתאחדות לכדורגל המאמן אופיר חיים צילום: אי.אף.פי
צילום: אסי קיפר/ההתאחדות לכדורגל המאמן אופיר חיים צילום: אי.אף.פי
 ?? ?? גביע הטורניר
גביע הטורניר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel