Israel Hayom

טיסה לשום מקום: זינוק בשיטות העוקץ של נוסעים לחו"ל

מפח נפש בדרך לחופשה: עלייה במקרים בהם נוסעים מגיעים לשדה ומגלים שכרטיס הטיסה לא קיים הפתרון: להשתמש במספר הזמנה ולהיכנס לאתר של חברת התעופה

- שמעון יעיש ●

פסח ושבועות כבר מאחו רינו, ותקופת החופשות הבאה היא החופש הגדול.

הקיץ מתחיל ממש בעוד כחודש, וישראלים רבים כבר הזמינו את החופשה השנתית שלהם בחו"ל. החופשה היא ללא ספק אירוע משמח, אך יש גם לא מעט שיטות עוקץ שיכולות להרוס אותה לגמרי, ול גרום למי שמקווים לצאת לנופש נזקים כלכליים משמעותיים. בשי חות עם עובדים בנתב"ג, הם מספרים על עלייה במספר המקרים שבהם נוסעים מגיעים לנמל התעופה - ומגלים שכרטיס הטיסה שרכשו לא קיים. "אנחנו נתקלים כל הזמן בנוסעים שמגיעים לדלפקי הצ'ק אין עם מייל שבו הם מראים לנו כרטיסי טיסה, אבל הכרטיסים לא מופיעים במערכת. מדובר בשיטות עוקץ שקיימות כבר די הרבה זמן, אבל למרבה הצער עדיין יש לא מעט תמימים שנופלים בהן בקלות".

נאלצים לבטל חופשות

השיטה עובדת כך שאתרים מת חזים לאתרי הזמנות, גובים תש לום עבור כרטיסי הטיסה ושולחים כרטיסים מזויפים. הנוסעים מגלים את התרמית בשדה, צריכים להזמין כרטיסים חדשים באותו הרגע, בדרך כלל במחיר גבוה - ולפעמים גם נא לצים לבטל את החופשה בעקבות הנזק הכלכלי שנגרם להם.

חשוב להדגיש שפרסמנו בעבר את התופעה הזו, שלמרבה הצער עדיין נמשכת. כדי להימנע ממצבים כאלה, מומלץ להיכנס לאתר הר שמי של חברת התעופה, שם ניתן לראות אם ההזמנה קיימת בוודאות. מדובר בתהליך שלוקח כמה דקות בלבד ושיכול לאשר באופן בטוח יחסית את כרטיס הטיסה. העוקץ ימוכר גם בבתי מלון ברחבי העולם. גם כאן - ניתן ליצור קשר עם המלון מראש, ובכך להבטיח באופן כמעט ודאי שההזמנה אכן קיימת. מומלץ לא להיכנס דרך קישורים שנשלחו ממקורות לא ידועים.

כך תימנעו

חפשו סימן מנעול לצד כתובת האתר, ושימו לב למחירים נמוכים באופן חריג, לעיצוב לא מוקפד ול שגיאות. כל אלה יכולים להפחית את הסיכוי ליפול בעוקץ, אך כידוע - קשה להבטיח הגנה מפני רמאים.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel