Israel Hayom

מהפכה של שמחה: שיפור משמעותי ברווחי דואר ישראל

לאחר שנים של הפסדי ענק: בתוך חצי שנה לאחר תוכנית ההבראה הציגה החברה רווח נקי של 23 מיליון שקלים ● ההיבט הפסימי: הצרכנים נאלצו לשלם מחיר בשל צמצום הסניפים

- היאלי יעקבי הנדלסמן

לא מעט סיבות לחייך: דואר ישראל הציג שיפור משמעותי בתוצאותיו, לאחר שעבר מהפסדים מצטברים של 1.9 מיליארד שקלים בשלוש שנים וממצב של חדלות פי רעון לרווח נקי של 23 מיליון שקלים ולצמיחה של 14% בהכנסות ברבעון הראשון של .2023

עם זאת, התוצאות הללו גבו מחיר מהצרכנים, שכן תהליך ההבראה של הדואר כלל צמצום של כ 100 סני פים, מה שמשפיע על פריסת הסניפים עבור הצרכנים ויוצר תורים ארוכים יותר. היום חברת דואר ישראל כוללת כ 400 סניפים, לאחר סגירה של כ 70 סניפים בשנה שעברה ושל 30 סניפים השנה. כמו כן, יש תלונות גם על היע דר מענה בשירות הלקוחות.

בדואר מסבירים כי היכולת של הח ברה לשפר את השירות היתה תלויה ביכולת החברה להשקיע בשיפור השי רות, אשר כולל תשתיות, אוטומציה, מערכות נתונים, דיגיטציה ומערכות מחשב תומכות, כדי להבין היכן הד ברים נמצאים.

עד היום הדואר לא יכול היה לה שקיע בתשתיות כי היה במצב של

חדלות פירעון. כעת משקיעים בכל הדברים הללו ומתקינים בדואר מע רכות מחשוב וישקיעו יותר במערכות מידע, בתשתיות ועוד, דבר שיאפשר את שיפור השירות. לדבריהם, שיפור השירות יורגש בתוך כמה חודשים.

שירות לקוחות בווטסאפ

באשר לצמצום הסניפים אומרים בדואר כי הוא נעשה בעיקר בערים הגדולות ולא בפריפריה, וכי מדובר בפריסה גדולה אשר כוללת סניפים בכל הארץ. עוד אומרים בדואר כי אין שום רשת שמתקרבת לפריסה של הדואר, וכי לכל לקוח יש סניף במרחק של 15 דקות נסיעה.

עוד אומרים כי צמצום הסניפים נעשה בקצב מתון, וכי ימשיכו במת כונת זו. עם זאת, הדרמות הגדולות נמצאות כבר מאחורי הדואר. מבחינת הפתרונות, בדואר משקיעים בפיתוח פתרונות דיגיטליים, אשר יינתנו במ סגרת האתר והאפליקציה, וגם בפיתוח כרטיסים בנקאיים למקבלי קצבאות, אשר ייתרו את הצורך להגיע לסניף.

מציגים תוצאות

בחודשים הקרובים יושק שירות לקוחות בווטסאפ. שירות זה נמצא כעת בפיילוט מול העובדים של דואר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel