Israel Hayom

במגמת צמיחה

יותר מעשור אחרי שהיה מראשוני הקרוסאוברי­ם העירוניים, חוזר שברולט טראקס לישראל ● הדור החדש של הג'יפון הקטן גדול משמעותית מקודמיו, ומנסה להיות אלטרנטיבה מוזלת לקרוסאוברי­ם המשפחתיים ● מבחן דרכים

- אופיר דואק "אוברדרייב" שברולט טראקס | ת"ז

הדור החדש של שברולט טראקס מציג גידול משמעותי במידות, מה שמאפשר לשברולט להצהיר שהוא יכול לשמש אלטרנטיבה זולה לקרוסאובר משפחתיים. האם זהו קלף מנצח בעידן שבו מחירי המכוניות זינקו מעלה?

אז בכמה צמח שברולט טראקס? אורכו של הדור החדש עומד על 454 ס"מ, כמעט 30 ס"מ יותר מאשר הדגם המקורי. בסיס הגלגלים צמח לאורך של 270 ס"מ, מה שאומר שלטראקס מידות דומות לאלו של דגמים פופולריים כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. במפתיע, הוא גם מעט גדול יותר משברולט טריילבלייז­ר, שממוקם מעליו בהיררכיה המשפחתית.

חזית אגרסיבית

העיצוב מאמץ את החזית האגרסיבית הע דכנית של דגמי שברולט, עם שבכה מודג שת ויחידות תאורה מפוצלות. גובה של 156 ס"מ עוזר לו להציג צללית יותר ספורטיבית. לעיצוב המוצלח תורמת חבילת RS שאיתה מגיע טראקס לישראל, הכוללת שבכה קדמית מושחרת, חישוקי 18 אינץ' ועוד כמה נגיעות קוסמטיות בסגנון ספורטיבי.

המידות הנדיבות מאפשרות לשברולט טרא

קס להציע מרחב פנים נדיב במושב האחורי, ויחד עם רצפה שטוחה ניתן גם להושיב בנוחות יחסית נוסע שלישי לא גדול במיוחד, שבאופן תמוה לא זוכה למשענת ראש. גם מחסור בפ תחי מיזוג מאחור הוא נקודת תורפה מהותית עבור רכב בעל יומרות משפחתיות. נפח תא המטען לפי התקן האמריקני )עד הגג( עומד על 725 ליטרים מכובדים, ושפת ההטענה רחבה ונוחה לשימוש.

ביצועים מספקים, לא יותר

עיצוב לוח המכשירים נאה ומודרני, וכך גם ממשק המולטימדיה - שלא כולל ריבוי אופ ציות. למרבה השמחה, המולטימדיה לא שול טת בבקרת האקלים, שזכתה למתגים פיזיים. איכות החומרים לעומת זאת לא משכנעת, עם יותר מדי פלסטיקה קשיחה ומתגים שנלקחו משברולט ספארק. מה שטוב למכונית מיני כבר לא מספק בקרוסאובר משפחתי.

לטראקס מנוע 1.2 ליטר טורבו תלת צילי נדרי בעל נתונים נאים של 139 כ"ס ו 22.4 קג"מ, המועברים לגלגלים דרך תיבת הילו כים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. הביצועים מספקים אבל לא יוצאי דופן, והת חושה בתאוצה מהמקום פחות נחושה מאשר מה שמעיד הנתון הרשמי של 8.6 שניות ל 100 קמ"ש. תיבת ההילוכים החלקה בפ עולתה התגלתה כאיטית מדי כשהיא נדרשת להורדת הילוך לצורך עקיפה, וגם התפעול הידני שלה מסורבל מדי. צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר במהלך המבחן כבר לא ממש מרשימה בימינו.

המתלים הרכים מצליחים לספוג באופן סביר מפגעים עירוניים, אך ככל שעולה המהירות כך הם מתקשים להתמודד עם הסלילה המקומית ומצרפים ריסון לא מספק של תנודות המרכב. זוויות גלגול מוחשיות והיגוי מנותק מבהירים לנהג שעדיף לסגל עם הטראקס קצב נינוח, ולא לחפש הרפת קאות בפניות מהירות, שכן נראה כי המיתוג RS הוא רק ליופי. בשיוט הטראקס מתגלה כנעים יותר לנהג ולנוסעים.

שורה תחתונה: גם הגודל קובע

הדור החדש של שברולט טראקס מציג שי פור ניכר מקודמו בכל היבט. לצד עיצוב בעל נוכחות, מציג הטראקס יתרון משמעותי על פני מתחריו הישירים, עם מרחב פנים ושי מושיות ברמה של קרוסאוברים גדולים יותר.

מצד שני, טראקס החדש לא מצטיין מב חינה דינמית, צריכת הדלק לא מבריקה, ול מרות מראה מודרני ורמת אבזור נאה )חימום מושבים, ריפוד דמוי עור, מפתח חכם והנעה מרחוק(, תא הנוסעים לא מעניק תחושה איכו תית במיוחד. בפער של 20-15 אלף שקלים מדגמי הבסיס של הקרוסאוברי­ם המשפחתיים שברולט טראקס יכול לשמש אלטרנטיבה למי שמחפש קרוסאובר מרווח למשפחה במחיר נוח יחסית, בתמורה לפשרה באיכות הנסיעה ובתא הנוסעים.

 ?? ?? over-drive.co.il אתר הרכב המקצועי בישראל
over-drive.co.il אתר הרכב המקצועי בישראל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel