Israel Hayom

בזבוז של ירושה ‪HOT VOD, YES VOD‬ וסלקום TV

נועם פתחי עובר מסך

- ||

אמש הלכה "יורשים" לעולם שכולו טוב והותירה אותנו מקופ חים בצוואה שהותירה אחריה. אזהרת ספוילרים ותסכול לפניכם.

עכשיו זה רשמי: סדרת הטלוויזיה הכי טובה שנוצרה אי פעם, שהעמידה קאסט שחקנים מושלם וכתיבה שלא נראתה לפניה – הותירה אחריה פרק סיום, שהוא לכל היותר – בינוני.

כמי שראה כל ראיון לייט נייט עם השחקנים ועט במשך חמש שנים על כל פודקאסט שעסק בה, אני נאלץ לקבוע שהסדרה, כמו הילדים לבית משפחת רוי, פישלה ברגע האמת. לא היה לפרק הסיום משקל סגולי ראוי, ויוצרי הסדרה, ג'סי ארמסטרונג והבמאי מארק מיילוד, שכותבים את פרקי הסיום של כול העונה – גרמו אמש לקריסת מחיר המניה שלה, וחבל. גם שני הפרקים שקדמו לפרק הסיום, היו טובים בהרבה.

נכון, יש משהו אמיץ בפרק הסיום הזה שבו איש לא נגאל מייסוריו. אבל זכייתו בכל הקופה של טום הודות ליכולת שלו להיות אידיוט עם המזל ודמות שלא מאיימת על הממנה אותה – היא עדיין לא חומר ראוי לפרק סיום באורך של סרט מלא.

מה בכל זאת קיבלנו בירושה? סצנה נפלאה שבה שלושת היור שים שחררו את העניבות והתככים והרשו לעצמם להיות ילדים וללקק בגועל גוש גבינה כדי שב עלה של אימא לא יוכל לגעת בו.

"יורשים" היתה הסידרה הטו בה ביותר שראיתי בחיי, היא לקחה על עצמה משימה בלתי אפשרית: למלא את החלל ב HBO שנותר אחרי ההצלחה של "משחקי הכס". לדעתי היא התעלתה עליה.

מהפרק הראשון חרכו את המסך לוגן רוי וילדיו הילדותיים: פרי בלגים ושבירים, שימכרו את אבא שלהם, תרתי משמע, בשביל רסיסי חיבה וכוח.

כמו במבט אל מנגנון של שעון יוקרה, נחשפו בפנינו גלגלי השי ניים שמניעים את חלאות האלפיון העליון: מנגנוני הגנה, הדחקה ומניפולציה שמתפלשות בביצת מוסר.

פרק הסיום לא באמת ישאיר חותם רגשי או עלילתי - רגע הק ליימקס שבו שיב רוי מפרה את ההסכם וחוברת לטום כדי לסדר לו את עמדת המנכ"ל – גם סדרת בינונית בנטפליקס יכולה לספק.

יש לי הצעה: במקום טוויסט בעלילה, תנו לנו טוויסט במציאות – תמשיכו לעוד עונה. אנחנו רוצים לראות את קנדל שנותרה לו עוד 7% נשמה עושה עוד מהפך בדרך, לראות את טום מנסה לבצע את תפקיד המנכ"ל בצלופחותו המוכרת, לראות איך מתהפכים יחסי הכוחות בינו לבין שיב. מגיע לנו לראות איך רומן לוקח את מאות המיליונים שלו וממשיך לייצר כאוס או לקנות סוף סוף אמפתיה. אם לא עונה נוספת, תנו לנו איזה ספין אוף סביב הגמלוניות של דוד גרג או האהבל הנשיאותי קונור.

אבל אולי פרק סיום בינוני הוא הדרך של "יורשים" לחנך אותנו: גם אם אתה חושב שמגיע לך משהו בחיים, תמיד יש מישהו חזק ממך שיחשוב אחרת. תתמודד.

אולי פרק סיום בינוני הוא הדרך של "יורשים" לחנך אותנו שגם אם אתה חושב שמגיע לך משהו בחיים - יש מישהו חזק יותר שחושב אחרת. תתמודד

 ?? ?? הסדרה הטובה ביותר אי פעם - איכזבה בפרק הסיום
הסדרה הטובה ביותר אי פעם - איכזבה בפרק הסיום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel