Israel Hayom

מותר לחלום

המאמן אופיר חיים לימד את השחקנים ש"השמיים הם הגבול" ● על המגרש, ישראל הוכיחה שהיא יכולה להיות בצד הנכון של רגעי האמת ● ועכשיו הנבחרת עד גיל ,20 שמדינה שלמה חגגה איתה באמצע הלילה, רוצה להמשיך את המסע המופלא בגביע העולם

- דור הופמן, ארגנטינה

הרגע שבו שחקני הנבח רת עד גיל 20 של יש ראל הבינו בדיוק מה הם הצליחו לעשות בלילה שבין שבת ליום ראשון בעיר הקרירה מנדוסה, היה הרגע שבו ירדו לחדר ההלבשה אחרי הניצחון 1:2 על יפן והד ליקו את הטלפונים הסלו לריים. בארגנטינה השעה היתה 8:30 בערב, אבל בישראל השעון הראה על 2:30 לפנות בוקר.

למרות זאת, כשהדליקו את המכשירים הניידים גילו שמדינת ישראל ערה וסוערת אחרי המהפך המדהים שביצעו מול נבחרת ארץ השמש העולה. כמות ההודעות שקיבלו היתה חסרת תקדים. ההייפ התקשורתי והציבורי היה יוצא דופן, לא רק בגלל התוצאה ששלחה את הנבחרת לשמינית גמר גביע העו לם עד גיל 20 מול אוזבקיסטן, אלא גם ובעיקר בגלל הדרך. הכדורגל הישראלי ידע כמה ניצחונות גדו לים ברמת הנבחרות בכל הגילים, אבל ניצחונות הרואיים ודרמטיים שכאלה כמעט שלא היו לנו. בדרך כלל, אנחנו בצד המפסיד של תסריט מהז'אנר הזה, לכן הטי רוף כה גדול. סביר להניח שאם הנ בחרת של אופיר חיים היתה מנצ חת את יפן 0:1 משער בדקה ה 30 היחס להישג שלה היה אחר, אבל זה לא מה שקרה. נזכיר שוב: היא חזרה מפיגור, בעשרה שחקנים, במשחק הכרעה, והפכה את התוצאה עם שער ניצחון בדקה ה 92 בסיומו של מהלך הת קפי מרהיב. "זה ניצחון הרואי, אחד הגדולים בתו לדות הכדורגל הישראלי", סיכם המאמן הנרגש. הוא לא הגזים.

על גלי האדרנלין

את ההתרגשות הגדולה הזאת מנסים לצנן בנבחרת מאז הניצחון הגדול. "זאת המשימה הכי גדולה שלנו", אמר חיים. לשם כך בערב המשחק זכו השחקנים לזמן איכות עם ההורים, שמלווים אותם מאז מול סנגל. בכל אימון ובכל מפגש טען חיים שהשחקנים האלה ראויים ליותר ושהרגעים שלהם חייבים לה גיע בסופו של דבר. זה כמעט לא קרה, אבל איפשהו במשחק המכ ריע מול היפנים הם החליטו שזה כן יקרה. עם הגב לקיר, כאמור בפיגור שער ושחקן, הנבחרת עד גיל 20 בי צעה מהפך דרמטי במשחק, שהפך לגמרי גם את הסיפור שלה.

תביאו את ברזיל

כעת היא שוב בלב המיינסטרים. כמו שהיתה באליפות אירופה רק לפני פחות משנה, אז ישראל הדהימה את נבחרת צרפת החזקה בחצי הגמר ונעצרה רק על ידי אנ גליה במשחק הגמר.

הפעם, אם תנצח גם את נבחרת אוזבקיסטן, המסע שלה יכול לכ לול מפגש עם ברזיל העדיפה ברבע הגמר, אולי את אורוגוואי בחצי ואם... ארגנטינה המארחת או שוב אנגליה בגמר היסטורי. זה אמנם נשמע מופרך, אבל אם יש משהו שהנבחרת הזאת לימדה את כולם זה שמותר לחלום.

 ?? ??
 ?? ?? החגיגה אחרי יפן. איפה הם ייעצרו? צילומים: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל, אי.פי
החגיגה אחרי יפן. איפה הם ייעצרו? צילומים: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל, אי.פי
 ?? ??
 ?? ?? רוי רביבו מול יפן. יצאנו ווינרים
רוי רביבו מול יפן. יצאנו ווינרים
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel