Israel Hayom

"יעבור את הכי גדולים"

דור תורג'מן (20) עומד להיות הדבר הגדול הבא, במכבי ת"א או באירופה ● עד אז הוא ינסה לקחת את הנבחרת עד גיל 20 הכי רחוק שאפשר במונדיאליט­ו ● "הוא רמה מעל הכי טובים בעולם"

- שי ארצי

אחד השחקנים הבולטים ביותר בשורות הנבחרת עד גיל 20 במונדיאליט­ו הוא, ללא ספק, דור תורג'מן. החלוץ הצעיר של מכבי ת"א, שכבש את השער הראשון של ישראל בטורניר ובי של באמנות בעקב את שער הני צחון מול יפן, נמצא תחת מעקב של בנפיקה וקלאב ברוז', וממשחק למשחק השם שלו נכנס לפנקסים של עוד ועוד סקאוטים.

תורג'מן (20) כבש שער בודד בעונה שעברה, במסגרת הגביע. בליגה הוא מחכה לשער הבכורה, כשהסיבה לכך היא דקות משחק מועטות שקיבל .(221) לצד זה, המנהל המקצועי ברק יצחקי סירב לשחרר אותו לבית"ר ירושלים בינואר, ולא רק משום כך רבים תוהים מדוע החלוץ המוכשר לא זכה לשחק, במיוחד בעונה רעה של הצהובים. האמת היא שההסבר לכך פשוט - היררכיה.

"כל מאמן שמנהל סגל יודע שאי אפשר להוציא מההרכב שחקנים כמו זהבי ויובאנוביץ', ומצד שני אתה לא רוצה שגולסה, גויאגון, קניקובסקי ויונתן כהן יהיו כל הזמן מתוסכלים על הספסל. לכן יותר קל להכניס אותם לפני תורג'מן", אמרו במכבי ת"א, והודו: "לא כולם אהבו את זה".

"תרגילים מטורפים"

היתרון העצום של תורג'מן, שה גיע למכבי ת"א בגיל 15 ממ.ס אש דוד, הוא הגיוון. הוא יכול לשחק כחלוץ מטרה, מתחת לחלוץ ועל הכנף. השליטה שלו בכדור עם הגב לשער היא ברמה הכי גבוהה שיש. יש לו מהירות, מסירה וטכניקה יוצאת מן הכלל.

"כשאתה רואה אותו מקפיץ כדור ועושה תרגילים - זה כמו הפעלול נים שעושים דברים מטורפים בר חוב", אומר סוכנו של החלוץ עידן בן אבו. "מה שמדהים זה שגם במ שחקים הכי גדולים הוא מביא את האלמנטים האלה לידי ביטוי: עוצר את הכדור על הירך, נותן עקב עם עין הפוכה בטאץ' הכי מושלם בדקה ה ,92 שסידר לנו את הגול לשמי נית הגמר במקום לארוז מזוודות".

בכיר במכבי ת"א העריך כי "תורג'מן יהיה בעתיד חלוץ לא פחות טוב משון ויסמן". בן אבו מסכים: "דור מזמן לא פוטנציאל, הוא כבר שם. אין בכדורגל היש ראלי חלוץ עם יכולות כמו שלו. אני חושב שהוא יעבור את החלוצים הכי גדולים שהיו לנו ועשו קריירות באירופה. אני לא משווה אותו לש חקנים שהם לא באותו תפקיד - רק עם חלוצים.

"דור, בעיניי, צריך להיות כבר היום שחקן בנבחרת ישראל הבוג רת. רואים היום במונדיאליט­ו שהוא משחק מול השחקנים הכי טובים בעולם עד גיל 20 והוא רמה מע ליהם. אם הוא היה מקבל יותר דקות במכבי ת"א, כולם היו רואים את זה כבר לפני כמה חודשים".

"שחקן משמעותי"

שער של תורג'מן הלילה נגד אוזבקיסטן בשמי נית הגמר יכפיל את ערך מניותיו, ובחודש הבא הוא מתוכנן להיות אחד הש חקנים המובילים של הנ בחרת הצעירה באליפות אירופה. אם היה לו חוזה במכבי ת"א לעוד ארבע או חמש שנים, יכול להיות שכבר עכשיו קבוצות מאירופה היו מציעות עליו 5-4 מיליון יורו, אבל לאור העובדה שבקיץ הבא הוא יהיה שחקן חופשי, המחיר שלו - כך הקבוצות בחו"ל סבורות - צריך להיות נמוך באופן משמעותי. במכבי מבינים היטב את המצב. הם לא רוצים להפסיד את השחקן בלי לקבל עליו תמורה, והמו"מ על חוזה ארוך טווח כבר נמצא בעיצו מו. ייתכן שהוא יכלול סעיף שח רור לאירופה באופן שיהיה מוסכם על שני הצדדים, כפי שהיה עם אוסקר גלוך, שהאריך חוזה תמו רת סעיף יציאה של 7 מיליון יורו. תורג'מן, מצידו, ידרוש ממכבי גם לקבל דקות משחק משמעותיות, ואם הצדדים לא יגיעו להבנות על הארכת חוזה הוא ינסה למצוא קבו צה בליגה באירופה. בן אבו מסכם: "אנח נו נבחן טוב את האפש רויות שלנו, וברור שהדב רים תלויים ביכולות שלו, אבל באיזה יעד שדור יבחר - הוא יהיה שחקן משמעותי, שלא צריך לחכות לפ ציעה של שחקן אחר כדי לשחק. השנה הוא מיעט לקבל דקות - זה משהו שלא יחזור על עצמו".

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel