Israel Hayom

החלום - ושברו

אם לא יקרה עוד טוויסט בעלילה, אחד מני רבים, קיליאן אמבפה יהפוך בקרוב ובתום סאגה מתישה לשחקן ריאל מדריד ● בעוד הכוכב הצרפתי יגשים בכך תקווה ישנה, מבחינת פריז סן ז'רמן זו תהיה חותמת סופית לכישלון הפרויקט

- דניאל לוי

עפורסמו שרות, אולי מאות דיווחים

בשנים האחרו נות סביב הסאגה הבלתי נגמרת בין ריאל מדריד לקיליאן אמבפה. מדיווחים שסיפרו שחלומו הגדול ביותר של הכוכב היה ללבוש את החולצה הלבנה, זכר לשנים הגדו לות של גיבור ילדותו זינדין זידאן בסנטיאגו ברנבאו, ועד לטענות כי ריאל לא יכולה להציע לצרפתי את מה שהציעה לו לפני שנתיים והשחקן עדיין מתלבט.

בשורה התחתונה, נדמה כי לא משנה עוד כמה שמועות וספקו לציות יצוצו, אמבפה יגיע, בסופו של דבר, לבירת ספרד. למה? כי מעטים האנשים שמסוגלים להגיד "לא" למועדון הגדול בעולם.

פטר רצלר, כתב ה"אתלטיק" שמסקר את פ.ס.ז', מספר בשיחה עם "ישראל היום" היכן הדברים עומדים נכון לעכשיו. "כפי שזה נראה, אמבפה יגיע לריאל, אבל שום דבר עדיין לא סגור לחלו טין. בפ.ס.ז' אומרים שטרם הודי עו להם על החלטה, והנשיא נאסר אל ח'ליפי מצפה להיות אחד הראשונים שיידע. בסופו של דבר, ההחלטה, אם היא תתקבל, נשארת בידי אמבפה. ככל שההמתנה תימ שך יותר, כך האנשים בפריז יהפכו פסימיים יותר".

בזמן שבריאל יושבים ומחכים לבואו של הכוכב, בפ.ס.ז' מנסים כמובן לעשות הכל כדי להשאירו, כי גם הם מבינים שעזיבתו תח זיר אותם שנים רבות אחורה. עזי בה של מלך השערים של המועדון בכל הזמנים תפגע בפריז מקצו עית, תדמיתית וגם כלכלית. מב חינה מקצועית, אמבפה הוא המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה מעיר האורות. הוא כבש העונה 20 שערים ב 19 משחקים בליגה הצרפתית. כל המשחק עובר דרכו, ואף שלפי התקשורת בצרפת הוא לפעמים לא ממש מצליח להבין את לואיס אנ ריקה, הוא בסוף האיש הכי חשוב של פ.ס.ז'.

לא כל חלום מתגשם

בקיץ האחרון פ.ס.ז' שינתה גישה, היא נפרדה מכוכבים כמו ליאו מסי, ניימאר וסרחיו ראמוס והביאה במקומם שחקנים בפרופיל

נמוך יותר, כאלה שיע ריכו יותר את מקומם ויעבדו קשה יותר על המגרש. עם זאת, יש פחד גדול מהיום שאחרי אמבפה בפארק דה פראנס. "פ.ס.ז' שינתה את האסטרטגיה שלה. הם התרחקו מהשאיפה להיות גלאקטיקוס, דבר שנראה באופן סמלי בעזיבתם של מסי וניימאר, והחלו להתמקד בכי שרונות צעירים יותר", אומר רצלר. "הם החתימו 11 שחקנים חדשים בקיץ האחרון, וצירפו עוד שני בר זילאים צעירים בינואר. הם יטענו שהמיקוד שלהם כעת הוא בניית סגל מאוזן יותר שיכול להתחרות בטווח הארוך, עם התמקדות בחדר הלבשה טוב יותר".

לצד הדברים האלה, רצלר מדגיש: "פ.ס.ז' תצטרך שהר בה דברים יעבדו כדי שהפרויקט שהומצא מחדש יעלה הילוך ללא כישרון מבריק ואיקוני כמו אמ בפה. ליגת האלופות, שנחשבת לחלום הגדול של אל ח'ליפי, תרגיש קצת יותר רחוקה בלע דיו. מבחינה כלכלית, במועדון מרגישים שהם מוכנים גם לעזי בת אמבפה וגם להישארותו, עם תוכנית לשני התרחישים".

מבחינה תדמיתית, הצרה גדו לה לא פחות. כשהקטארים הגי עו לפ.ס.ז' הם קיוו בשלב הזה כבר להיות אחרי כמה זכיות בליגת האלופות ולמצב את המועדון ברשימת הגדו לות ביותר, בדיוק כמו מנצ'סטר סיטי או ריאל מדריד. עזיבה של אמבפה לריאל נותנת את החותמת שב סוף - אחרי יותר מעשור - המטרה של הפרויקט מסתיימת בכישלון ופ.ס.ז' היא עדיין בגדר תחנת מעבר לקבוצות הגדולות באמת.

"עזיבתו של אמבפה לריאל מד ריד תהיה מכה קשה, הן עבור פ.ס.ז' והן עבור הבעלים הקטארים שלה", מסכם רצלר. "הוא ללא ספק השחקן הטוב בעולם. הם יאבדו את היהלום שבכתר בפרויקט הזה. הוא הסמל הגלובלי היחיד שנותר להם, שחקן שעזר להעלות את המועדון לשיח הבינלאומי. פ.ס.ז' תנסה להסת מך על הבסיס הזה כדי לשמור על מעמדה הבינלאומי, כפלטפורמה להצלחה עתידית, ותקווה לעשות את זה גם בלי אמבפה. אבל בסוף, 90 אחוז מהחולצות שקונים בחנות המועדון הן שלו".

 ?? ??
 ?? ?? אל ח'ליפי. יצטרך לחשב מסלול מחדש צילום: אי.אפ.פי
אל ח'ליפי. יצטרך לחשב מסלול מחדש צילום: אי.אפ.פי
 ?? ?? אמבפה. מכוון ליעד אחד צילום: רויטרס
אמבפה. מכוון ליעד אחד צילום: רויטרס
 ?? ?? אמבפה. מדריד מחכה לו צילום: אי.פי
אמבפה. מדריד מחכה לו צילום: אי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel