Israel Hayom

מהפכה של שמחה?

השחקנים שצפויים לעזוב, המועמדים להצטרף ממכבי ת"א וממכבי חיפה - והמודל הכללי שעתיד להשתנות ● אלמוג כהן מונה למנהל המקצועי החדש של בית"ר ירושלים וינסה להחזיר אותה לקדמת הבמה

- ליאב נחמני

לפני כשבוע, בהודעה שלא היתה בגדר רעם ביום בהיר, הצהיר אלמוג כהן כי יעזוב את תפקידו כמנהל המקצועי של מכבי נתניה בסיום העונה. כשבוע בלבד מאוחר יותר - כהן עזב באופן מיידי את מו עדון נעוריו, והצטרף רשמית לבית"ר ירושלים. מה הוביל למעבר הבזק, ומה התוכניות שלו בעבודה החדשה? הכל כאן בהמשך.

בשיחה בין כהן לבין בעלי מכבי נת ניה אייל סגל היתה הבנה כי התפקיד הבא שלו יהיה בבית"ר ירושלים. הפרסומים על התוכניות של בית"ר לעונה הבאה אמנם לא קשורות למכבי נתניה, אך סגל חשב כי המ נהל המקצועי של המועדון שלו צריך לחשוב על עתיד הקבוצה שבה הוא עובד, ולא על זו שבה יעבוד בעתיד. כתוצאה מכך הוחלט שלא לחכות עד הקיץ - ולהפריד כוחות מייד.

למרות חילוקי הדעות הרבים בין השניים בתקופה האחרונה, סגל הבטיח כי הפרידה תהיה בצורה מכבדת כראוי לסמל במכבי נתניה, בעוד המנהל המקצועי עשה אותו הדבר כלפי הבעלים והמועדון.

כעת הפנים של אלמוג כהן כבר לעונה הבאה בבית"ר. הבעלים ברק אברמוב אמר למנהל המקצועי החדש שלו כי אהב את המודל שעבד במכבי נתניה, השקעה בשחקנים צעירים ובמחירים שפויים יחסית, לצד מכירת שחקנים לחו"ל והחזרת ההשקעה, גם אם באופן חלקי. אברמוב הבהיר לכהן כי במחלקת הנוער של בית"ר יש פחות כישרונות מבנת ניה, אך את אלה שיש צריך לטפח. בהמשך ימנה הבעלים מנהל מקצועי חדש גם למח לקת הנוער, והשניים יעבדו יחד.

ברמת הקבוצה הבוגרת בית"ר ירושלים צפויה לעבור מהפך בקיץ הקרוב. לאברמוב ולכהן תוכניות לשינוי הסגל וזה מתחיל מעמדת השוער - שבה רוי ששון הצעיר יקבל את האשראי - ועד שחרור מאסיבי של שחקנים, חלקם כאלה שמסיימים חוזה. לגבי ששון, גורמים בבית"ר טענו כי הוא "לקח את ההזדמנויות שקיבל כאשר שיחק", אבל העובדה שיש לפניו שוער זר לא שי חקה לטובתו. בעונה הבאה יגיע שוער שני ישראלי וששון יקודם.

אברמוב צפוי לפנות הרבה מקום בתקציב באמצעות שחרור ישראלים וזרים בכירים. מלבד השוער מיגל סילבה, צפויים לעזוב גם אוראל דגני, דור מיכה והזרים מיירון ג'ורג' ופרד פריידיי. רק אלה יחסכו לבית"ר ירו שלים תקציב של יותר ממיליון יורו, שיתפנו להבאת דם חדש למועדון.

ברשימת הרכש אברמוב וכהן סימנו את יונתן כהן ממכבי תל אביב, שכמעט הגיע לקבוצה בחלון ההעברות של חודש ינואר האחרון. אם שחקן ההתקפה לא יהיה בתוכניות של מכבי, בית"ר תנסה לקלוט אותו, אם כי בבירה הבהירו שזה לא יהיה בשכר שאותו הוא מקבל בקריית שלום, כ 450 אלף יורו לעונה.

מעבר לכך, בבית"ר ירושלים סימנו גם מועמד ממכבי חיפה. הצהובים שחורים מעו ניינים בשירותיו של סוף פודגוראנו וניסו לצרף גם אותו כבר בינואר, אלא שהירוקים לא היו מוכנים לשחררו. בית"ר, שמוכנה לשלם לאלופה דמי העברה כדי לקנות את פודגוראנו, צפויה בקיץ לנסות פעם נוספת לסגור את העסקה.

בגזרת הזרים כהן התבקש לנצל את קש ריו בחו"ל כדי לאתר מציאות, כמו שעשה במכבי נתניה עם פטריק טוומאסי ואחרים. "שינוי תפיסה בשוק הישראלי ופגיעה בזרים איכותיים יחזירו את בית"ר ירושלים לצמ רת הגבוהה של הכדורגל הישראלי", טענו בבית"ר ירושלים.

בית"ר צפויה לעבור מהפך בקיץ: מעמדת השוער ועד שחרור מאסיבי של ישראלים וזרים בכירים

 ?? ??
 ?? ?? אלמוג כהן. הרבה עבודה מצפה לו בבירה צילום: ברני ארדוב
אלמוג כהן. הרבה עבודה מצפה לו בבירה צילום: ברני ארדוב
 ?? ?? אלמוג כהן ואייל סגל. נפרדו כידידים צילום: ברני ארדוב
אלמוג כהן ואייל סגל. נפרדו כידידים צילום: ברני ארדוב
 ?? ?? פודגוראנו. נמצא על הכוונת של בית"ר צילום: אלן שיבר
פודגוראנו. נמצא על הכוונת של בית"ר צילום: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel