Israel Hayom

דו־קיום בע"מ

הזרמים הדתיים והחרדיים בבית שמש מתערבבים זה בזה, עד שלעיתים קצת קשה לעקוב מי נגד מי במערכת הבחירות הסוערת ביום שלישי ילכו אזרחי העיר המורכבת הזו להצביע על צביונה העתידי: התושבים החילונים מביע חשש אמיתי לאיזון העדין שנבנה שם במשך שנים, בעוד החרדים מבטיחים

- מרב סבר צילום: נעמה שטרן

ההקלטה ששלח שלמה ברילנט, חבר מועצת העיר בית שמש מטעם מפלגת דגל התורה, למצביעיו הפוטנציאלי­ים, לא הותירה מקום לספק לגבי מה שעומד במרכז מערכת הב חירות הסוערת: "האם נמשיך להיות למרמס בידי ראשת העיר, ששואפת לחלן את בית שמש, לש נות את הסטטוס קוו, לקבוע עובדות ולהצר את רגלי הציבור החרדי? לא, אין לנו את הפריבילגיה לתת לעיר התורה ליפול שוב. 'דגל חזקה' תשמור על הצביון ועל מה שחשוב באמת".

המאבק על בית שמש מנקז לתוכו מחלוקות שעימן מתמודדת החברה הישראלית כולה: מצד אחד הקיצונים 'הקנאים', שמתגוררים באקס טריטוריה )רמת בית שמש ,('ב מהצד השני החרדים המודרניים, שדורשים בתי ספר ממלכתי חרדי ומגרשי כדורגל, ומהצד השלישי תושבי השכונה הוותיקה, החילונית, שרואים איך העיר הולכת ומתחרדת. וזה עוד לפני שהזכרנו את תושבי רמת בית שמש ג' וא', שהם חרדים "מיינסטרים", דתיים לאומיים וקהילה אנגלו סקסית גדולה.

לא לחינם מתחולל מאבק יצרי וסוער על ראשות עי ריית בית שמש, שמעמדה הוא מהחשובים ביותר עבור המגזר החרדי. נכון ל ,2023 מספר התושבים בה עומד על יותר מ 160 אלף, ותקציבה הוא 851 מיליון שקלים. חשיבותה עבור המגזר נובעת מכך שמדובר בעיר המ עורבת הגדולה ביותר שהיתה בשליטת המפלגות הח רדיות, למעט ירושלים לפרק זמן קצר, וכן בשל הגידול המשמעותי באוכלוסייה החרדית שבה.

בראשות העיר עומדת כיום ד"ר עליזה בלוך, המ גיעה מהמגזר הדתי לאומי ומעולם החינוך. מולה מת מודדים סגן שר החקלאות וחבר הכנסת מטעם מפלגת ש"ס משה אבוטבול, שכבר היה ראש העיר בעבר, ונציג דגל התורה הליטאית שמוליק גרינברג, שהיה סגן ראש העיר ומשנה לראש העיר מטעם דגל התורה בשנים .2020-2008 גרינברג הוא בוגר מכון מנדל, בעל תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסי­טה העברית בירושלים.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel