Israel Hayom

הקסם של חדרה מוצג לראווה

לא עוצרת: השנים האחרונות בהחלט היטיבו עם העיר שמבוקשת מאי פעם ● הסיבות: רצון למגורים בעיר נעימה, איכות חיים, מערכת חינוך מצוינת ושירות עם הפנים לתושב ● מדירות קטנות ועד לבתים צמודי קרקע: אפשרויות הדיור הן רבות ומגוונות

-

בזכות לוקיישן אסטרטגי ושירותים מצוינים: מיקומה המיוחד של חדרה הופך אותה למטרופולין האזורי המספק שירותי מסחר, תעסוקה ושירותים ממשלתיים, כזה המהווה מוקד עניין עבור אלו המעוניינים לשדרג את רמת החיים. על שלל יתרונותיה של העיר מתווספים גם הגישה קלה ונוחה לכבישים מרכזיים כמו כביש ‪4 ,2‬ ו־6, המאפשרים למשפחות ליהנות מכל היתרונות של חיים במרכז הארץ ללא כל צורך להתפשר על איכות החיים בין ים לטבע. הפיתוח התחבורתי המואץ בחדרה בחיבור לכבישים ראשיים, מחלפים וגשרים, מבטיח גישה יעילה מכל מקום בעיר ליציאות ממנה וחיבור נוח ונגיש למרכז. לא בכדי מיצבה עצמה חדרה בשנים האחרונות כעיר תוססת שהולכת ופורחת וכאלטרנטיב­ה אטרקטיבית למשפחות המחפשות איכות חיים לצד חוויה אורבנית. הירוק בעיניים, פרדסים ושדות מצד אחד, והים הכחול בצדה השני, מציבות את חדרה בלבו של מסדרון טבעי המבטיח חיבור נגיש לטבע מכל מקום ונקודה בעיר.

תרבות, פנאי וספורט

עיריית חדרה משקיעה משאבים רבים על מנת לספק לתושבים סל תרבות ופנאי עשיר ופעילויות ספורט מגוונות. באחרונה נחנך מתחם האימונים חדש ומודרני המשרת את קבוצות הנוער, נשים והבוגרים בענף הכדורגל. לצד זאת, פועל בעיר היכל ה"אנרבוקס" החדיש, המכיל 2,600 מושבים ומארח אירועי ספורט ארציים וביןלאומיי­ם ומופעי תרבות ומוזיקה גדולים. חדרה מתגאה במוסדות תרבות ומורשת המציגים לציבור הרחב את ההיסטוריה הענפה של העיר בת 133 שנים: מוזיאון ה"חאן" המספר את תולדותיה של העיר מימי הקמה כמושבה ועד הפיכתה לעיר, בית פיינברג – בית משפחת המייסדים ועוד. לצד האתרים ההיסטוריים, פועל ה"טכנודע", המוזיאון הישראלי למדע ומוזיאון הרפואה הראשון בישראל המספק חוויה עוצמתית ואיכותית לכל המשפחה. משפחות בעיר נהנות ממגוון רחב של פעילויות חברתיות ותרבותיות לכל גיל, אירועי תרבות ופנאי. עיריית חדרה רואה ברחובות העיר והשטחים הציבוריים חלק בלתי נפרד ממרחב הפנאי והיצירה ועל כן קיים מגוון עשיר של אירועי רחוב, פסטיבלים וירידים המושכים מבקרים רבים גם מחוץ לעיר. לצד כל אלה, מקדמת העירייה מגוון יוזמות ליצירת קשרים חדשים והידוק אלו שכבר קיימים בקהילה, בדגש על קשרים בין דוריים למען קהילה מגובשת ותומכת. "חדרה היא עיר משפחתית ופעילויות הפנאי, התרבות והספורט שזורות בחיי התושבים בה מילדות ועד שיבה", אומרים בעירייה. "למרות אתגרי השעה הצלחנו להביא עושר תרבותי רב עבור תושבי חדרה והאורחים שקלטנו במסגרת פינוי יישובי הדרם והצפון.

חינוך עושים באהבה

מערכת החינוך בחדרה ידועה ברמתה הגבוהה ובמגוון מסגרות החינוך והמעטפת התומכת שלה זוכה כל תלמיד. מערכת החינוך העירונית מציעה שפע פדגוגי ומגוון שיטות חינוך כמונטיסורי, דמוקרטי, מכיל ועוד. זאת לצד תמיכה בטיפוח זיקה לטבע וסביבת הים במערכת החינוך כבר במסגרות הגיל הרך. אגף החינוך בעירייה פועל לאפשר לכל ילד וילדה למצוא את מקומו בהתאם לייחודיות שלו ולחוזקות שבו, ולהתקדם בצורה מיטבית במסגרת החינוכית הממנפת את יכולותיו. ככזו, פועלת כל העת מערכת החינוך העירונית ופיתוח באיתור והעשרת המערך הפדגוגי. בחדרה השכילו כבר מזמן להבין כי יש להעניק לילדים מסגרת חינוכית התפתחותית מלידה, ובחיפוש אחר מענה לדבר הקימה העירייה לפני כשנתיים את המרכז ההוליסטי לגיל הרך. המרכז נותן מענה מלא לילדים מגיל לידה ועד 6 ולהוריהם, מתוך הבנה כי השנים הראשונות בחייו של ילד הן הקריטיות ביותר להתפתחותו. במרכז ההוליסטי מבקשים להיות שם עבור הילדים והוריהם, ולהעניק להם את המענה המתאים לגילאים אלה הכוללים גן ילדים, טיפת חלב, מסגרות תומכות נוספות ושלל פעילויות חינוך והתפתחות.

חובבי טבע? זה המקום

עבור כל מי שמחפש את הירוק בעיניים כאן תמצאו את הכל. בזכות שלל טבע ופינות חמד לצד חיים אורבניים, חדרה היא המקום המושלם. מקו חוף מרהיב המאכלסת טיילת נהדרת לצעידות לצד נוף משכר, דרך פארק נחל חדרה, יער חדרה ועד בריכת החורף הנהדרת שבימים אלו מלאה במים ובבעלי חיים. הבריכה שוכנת בקצה המזרחי של יער חדרה, בתחומי פארק השרון בקצה הדרום מזרחי של העיר. בפארק יש מסלולי טיול ירוקים בין עצי אלון וותיקים, שפע של ציפורי מים ומרבדים של פריחה עונתית שנמצאים בשיא פריחתם בחודש הקרוב. הפארקים הירוקים הרבים, שטחי הטבע המרהיבים ושמורות הטבע שמסביב לחדרה, מעניקים לתושבים מקום מפלט מהמולת העיר ומרחב פתוח ליהנות מהטבע. חדרה מציעה מגוון פינות ופעילויות בטבע המותאמות לכל עונות השנה, וזה רק חלק מיופיה העצום.

 ?? ?? בריכות החורף
גוון אפשרויות דיור
בריכות החורף גוון אפשרויות דיור
 ?? צילומים: עיריית חדרה ?? נוף עוצר נשימה
צילומים: עיריית חדרה נוף עוצר נשימה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel