Israel Hayom

"חיזבאללה מקרב אותנו לנקודת הכרעה"

שר הביטחון גלנט שיגר אזהרה נוספת לנסראללה, במקביל להמשך המגעים המדיניים להסדר עם שליחו של הנשיא ביידן ● אמש: 30 רקטות שוגרו לקריית שמונה

- לילך שובל

אתמול הותר לפרסום כי לאחר שבועות ארוכים הצבא סיכל את מנהרת הטרור הסמוכה למעבר ארז שנחשפה באמצע חודש דצמבר.

המנהרה כללה כמה הסתעפויות ונחפרה מצפון הרצועה לכיוון יש ראל, אך היא לא חצתה לשטח יש ראל. בעבר פרסם דובר צה"ל תי עוד של אחיו של סינוואר בתוך המנהרה הזאת.

בלילה הקודם, בין שני לשלי שי, ביצע צה"ל 21 מעצרים בר חבי יהודה ושומרון כצעד מניע תי לפני הרמדאן. כוחות הביטחון הרסו בכפר דאן את ביתו של המ חבל שביצע באוגוסט את הפיגוע במוסך בחווארה שבו נרצחו בני משפחת ניגרקר.

בגבול הצפון אתמול הפילו לו חמי צוות אוויר במטוס קרב מסוג F15 כלי טיס בלתי מאויש שחצה מסוריה לשטח ישראל בשעות הבו קר המוקדמות. בגבול לבנון צה"ל תקף אתמול מטרות של חיזבא ללה בשישה מרחבים בדרום לבנון, ביניהן אתר שיגור שממנו שוגרו טילי נ"ט לעבר ישראל אתמול.

הזירה הצפונית מעסיקה ביתר שאת את גורמי הביטחון בישראל. שר הביטחון יואב גלנט שוחח את מול עם שליח ארה"ב עמוס הוכ שטיין ואמר לו: "אנחנו מחויבים למאמצים המדיניים להגעה לה סכם, אך התוקפנות של חיזבא ללה מקרבת אותנו לנקודת הכרעה באשר לפעולתנו הצבאית בלבנון". ללוחמי יחידת מורן אמר השר גלנט כי "חיזבאללה מדרדרים את המציאות ומקרבים אותנו לנקודת הכרעה שבה אנחנו נצטרך לקבל החלטה מה אנחנו עושים, ואצל נו המשימה העליונה היא להחזיר את התושבים הביתה, אנחנו נחזיר אותם הביתה באמצעות פעולה הס דרית או באמצעות פעולה מבצעית מלחמתית".

פיגוע ביצהר

אתמול בשעות אחר הצהריים דקר פלשתיני לוחם צה"ל ופצע אותו באורח קשה בצומת יצהר. המחבל חוסל על ידי סמל ראשון ע', מפקד כיתה בגדוד 90 של חטי בת כפיר. במקביל, לוחמי ימ"מ וצה"ל עצרו אתמול את אחד הפ עילים המרכזיים בתשתית הטרור בבלאטה, לאור מודיעין כי הוא תכנן לבצע פיגוע יחד עם נוס פים בטווח הזמן המיידי.

"המשימה העליונה היא להחזיר את התושבים הביתה. זה יקרה באמצעות הסדר או באמצעות פעולה מבצעית"

 ?? ?? התמקדות באזור חאן יונס. חיילי צה"ל ברצועה
התמקדות באזור חאן יונס. חיילי צה"ל ברצועה
 ?? ?? גלנט בפגישתו עם הוכשטיין. צילום: שחר יורמן
גלנט בפגישתו עם הוכשטיין. צילום: שחר יורמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel