Israel Hayom

בטקסס, טראמפ ניצח עוד לפני הפריימריז

בפרוורים ובכבישים, הנשיא לשעבר נוכח בכל מקום ב"מדינת הכוכב הבודד" ● גם בבירה אוסטין הליברלית בטוחים: "הוא בדרך לעוד כהונה" ● 16 מדינות הצביעו ב"סופר טיוזדיי" - עדכונים באתר "ישראל היום"

- דור מלול אוסטין, טקסס

האמריקנים חגגו אמש והלילה )שעון ישראל( את ה"סופר טיוזדיי" - "יום שלישי הגדול" - שבו הצביעו ב 16 מדי נות עבור מועמדי שתי המפלגות לנשיאות. בצד הדמוקרטי, לנשיא המכהן ג'ו ביידן אין ממש תחרות, והוא צפוי לנצח בקלות. בצד הר פובליקני דווקא יש תחרות, אבל לפי כל הסקרים דונלד טראמפ היה צפוי לגבור בכל המדינות המש תתפות על ניקי היילי.

לא נדרשים סקרים כדי לזהות את עוצמתו של טראמפ. בנסיעה בערים ובכבישים הבלתי נגמרים של טקסס, אי אפשר לפספס עד כמה המדינה שייכת לנשיא לשע בר - ואולי לעתיד. שלטים, דגלים וכרזות ענק עם הכיתוב "טראמפ "2024 תופסים את העין בכל מקום ומעידים על היקף התמיכה בנשיא לשעבר שנדמה כי אין גורם במפ לגתו שיכול להביס אותו.

למרות היותה מעוז של ליברליות בתוך המדינה השמרנית, גם אוסטין, בירת טקסס, עדיין שייכת לטרא מפ. בין הסטודנטים הרבים, אנשי ההיי טק ומעמד הביניים המבו סס, הנשיא לשעבר נתפס כמועמד היחידי שיכול להחזיר את הרפוב ליקנים לבית הלבן. "טראמפ בדרך לכהונה שנייה, זו כבר עובדה מוג מרת", אומר ל"ישראל היום" טיילר, צעיר שעובד בתחום הנדל"ן בעיר. "מי שלא טוב לו - שיעבור לקנדה או למקסיקו". טיילר, כמו צעירים רבים בטקסס, שם את נושא הכלכלה מעל לכל דבר אחר בבחירות הקרו בות. "הפכנו למדינה יקרה כמעט כמו ניו יורק. מעסיקים לא מבינים שהם צריכים להעלות את השכר שלנו אחרת לא נוכל לשרוד פה, כי החיים פה רק מתייקרים".

בצד הדמוקרטי לא קשה למצוא ביקורת נגד הנשיא המכהן, אולם נראה שהוא בכל זאת מועדף מיריבו המסתמן. "אני לא מסכים עם כל הדברים שביידן עושה, אבל אנח נו חייבים אדם כמוהו בבית הלבן", מצהיר ג'ושוע, תושב אוסטין שעובד באחת מחברות הטכנולוגיה המובי לות באמריקה. "טראמפ מקרב אות נו כל יום למלחמת אזרחים, ואנחנו צריכים נשיא לא מפלג בזמן כזה קריטי למדינה ולעם האמריקני".

"נמאס מהפוליטיקה"

ויש בין הצעירים גם כאלה שח שים מיאוס כלפי הפוליטיזצי­ה. "למה אנחנו צריכים להכניס פוליטיקה לכל דבר בחיים שלנו?", תוהה שלבי, צעירה בת 22 שעזבה את פלורי דה כי רצתה "לברוח מההשפעה של המושל דה סנטיס". "מדברים איתי במדינה על הזכות להפלה, למה הג ענו למצב שפוליטיקאי­ם מחליטים עבורי? למען האמת, אני לא הולכת להצביע השבוע ולא בטוח שאצביע גם בנובמבר. אני רוצה להישאר מחוץ לכל זה, הכל פה מפולג ומ תייגים אותך לפי מי שאתה תומך בו". שלבי מודה כי צעירים רבים בגילה מיואשים. "הבעיות פה נער מות אחת על השנייה ורק מייאשות אותנו", היא מוסיפה.

במפלגה הרפובליקני­ת חולקו בסופר טיוזדיי 865 צירים שייסעו לוועידה הרפובליקני­ת בקיץ. 1,215 נדרשים כדי לזכות במינוי המפל גה, ונראה שההגעה ליעד הזה עבור טראמפ היא רק עניין של זמן. אם אכן יזכה בכל המדינות בסופר טיוזדיי, יהפוך טראמפ למתמודד הרפובליקני שזוכה ביותר פריימריז ואסיפות בחירות מאשר כל מועמד רפובליקני אחר שלא היה באותה עת נשיא מכהן, המבקש להיבחר לכהונה שנייה. קבוצת תומכיו, ,MAGA היא גם הפלג הדומי ננטי במפלגה, וניכר שרבים מהם מתגוררים בטקסס.

היילי חייבת להכריע

מנגד, וזו עוד סיבה לדומיננטיו­ת של טראמפ, לניקי היילי אין בסיס תמיכה רחב כל כך. היא זוכה לת מיכה רבה בקרב מצביעים עצמאיים ובעלי תארים אקדמיים, קהלים שלא רוצים "להכניס את הכאוס", כפי שהיא מגדירה את טראמפ, לתוך הבית הלבן בזמן שיש מלח מות בעולם והכלכלה האמריקנית במצב מורכב. נראה שכבר בימים הקרובים היא תצטרך לקבל החל טות לגבי המשך המרוץ.

 ?? ?? היילי, טראמפ וביידן. יישארו רק שניים צילום: אי.פי
היילי, טראמפ וביידן. יישארו רק שניים צילום: אי.פי
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? תומכי טראמפ בצד הדרך בטקסס צילום: דרו מלול
תומכי טראמפ בצד הדרך בטקסס צילום: דרו מלול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel