Israel Hayom

סן דייגו ●

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה הוא הכוכב של הקולצ'ונרוס הוא מרוויח יותר מכל מאמן בעולם, ובצדק ● רק בזכותו המדרידאים חזרו לטופ ● המשחק הערב מול אינטר הוא על עונה שלמה, ואיזה מזל שהוא יתקיים במטרופוליט­נו

- נדב יעקבי

ב9 בנובמבר, לפני כארבעה חודשים, האריך דייגו סימאונה את חוזהו באתלטיקו מדריד. אם הוא יישאר בקבוצה עד סיומו, ב 30 ביוני ,2027 "צ'ולו" ישלים קדנציה של 15 שנים וחצי.

מדובר בתופעת טבע בכדורגל המו דרני, כאשר מאמנים מפוטרים ומוחל פים חדשות לבקרים. רק העונה נאפולי ומארסיי, שני מועדוני פאר אירו פיים, החליפו שלושה מאמנים עוד לפני סוף פברואר...

אז לא, אין לאף אחד פנטזיות שנראה עוד מי שהו כמו אלכס פרגו סון, שאימן את מנצ'סטר יונייטד 27 שנה. שלא לדבר על גי רו, שהדריך את אוקזר במשך 44 שנים ברציפות.

אבל אלו היו זמנים אחרים. ובעידן המודרני אין בחמש הליגות הבכירות באירופה אף מאמן שנמצא יותר שנים מסימאונה בתפקיד. אפילו יורגן קלופ החליט לסיים את הרומן שלו עם ליב רפול אחרי פחות מתשע שנים.

היחיד שמתקרב לסימאונה הוא כרי סטיאן שטרייך, שמאמן את פרייבורג מאז ינואר .2012 ועדיין, מדובר בקבוצה צנועה מאוד בבונדסליגה.

מתישהו, ואולי לפני שהחוזה החדש שלו יסתיים, סימאונה יעזוב את את לטיקו. הוא רק בן ,53 יש לו שנים רבות לפניו, והוא כבר רמז בעבר על רצונו לאמן באיטליה. אבל בינתיים הוא באתלטיקו, הקבוצה שאליה הוא מחובר בכל נימי נפשו, עוד מהימים שבהם היה קשר נמרץ ואגרסיבי, שכי כב בזכייה בדאבל ב .1996 סימאונה ינסה להוליך הערב את שח קניו לניצחון על אינטר )שבה שיחק בעבר ושאותה הוא עשוי לאמן בעתיד( בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות. אינ טר ניצחה 0:1 בסן סירו, היא בכושר מדהים וניצחה בכל 13 משחקיה האחרונים. אולם סימאונה מאמין בק בוצה שלו, ובעיקר מאמין בעוצ מה של המטרופוליט­נו – האצטדיון היחיד שבו ריאל מדריד הפסידה העו נה, פעמיים.

אתלטיקו נראית רע מאוד מחוץ לא צטדיונה. היא הפסידה ב 7 מ 14 משחקי החוץ שלה העונה בליגה וניצחה רק ב .4 אבל בבית זו אופרה שונה לגמרי. ב 31 משחקי הבית האחרונים "אתלטי" ניצחה ב .29 ולכולם ברור שאחרי ההדחה מה

גביע ואיבוד הסיכוי לזכות באליפות זה המשחק הכי חשוב של העונה.

אגדה בחייו

סימאונה כבר הפך מזמן לאגדה בקרב אוהדי אתלטיקו. לא רק שהוא המאמן המצליח בהיסטוריה של הקולצ'ונרוס, הארגנטינאי שינה את המועדון מן הקצה אל הקצה. אלו לא רק שמונת התארים שבהם זכה )כולל שתי אליפויות(, וגם לא שתי ההעפלות לגמר ליגת האלו פות. זה הרבה יותר מזה.

סימאונה הגיע בדצמבר 2011 לק בוצה במשבר קשה, ששיחקה באצטדיון מיושן, שכל מה שאוהדיה המיואשים רצו זה רק דבר אחד: לא לחוות השפלות בדרבי מול ריאל מדריד.

היום אתלטיקו מדריד היא אחד ממועדוני הפאר של אירופה. היא מש חקת לעיני יותר מ 60 אלף צופים בכל משחק במטרופוליט­נו החדיש והמרשים. בלי סימאונה כל זה לא היה קורה.

לאורך השנים היו גם רגעי משבר, זמנים שבהם סימאונה רצה לעזוב, כמו אחרי ההפסד בגמר ליגת האלו פות .2016 אבל בכל פעם הוא החליט מחדש להישאר, גם בשל האהבה האמי תית למועדון – וגם בשל התנאים המ פליגים שלהם הוא זוכה.

רבים יופתעו לדעת שסימאונה הוא המאמן בעל השכר הגבוה בכדורגל העולמי – ובפער עצום על פני כל היתר. בחוזהו הנוכחי "צ'ולו" מרוויח 34 מיליון יורו בשנה. זה כמעט כפול ממה שיורגן קלופ מרוויח בליברפול מדריד. ויותר מפי שלושה משכרו של קרלו אנצ'לוטי בריאל

על פי פרסומים, כשהחוזה החדש ייכ נס לתוקף בקיץ הקרוב שכרו יופחת דרמטית. אבל לא צריך לדאוג לסי מאונה, ש"יסתפק" ב 17 מיליון יורו – מה שיוריד אותו למקום השני בעולם, אחרי פפ גווארדיולה 22) מיליון(.

אגב, מי שניהלה את המו"מ עם ראשי אתלטיקו על החוזה החדש היא הסוכנת האישית של "צ'ולו", אחותו, עו"ד נטליה סימאונה. איך אומרים, הכל נשאר במשפחה.

אז הערב סימאונה מאמין שלמרות הכל הוא יכול לנצח. אתמול ציינו במדריד ארבע שנים לניצחון 2:3 על ליברפול, אז אלופת אירופה, באנפי לד, ו 10 שנים לניצחון 1:4 על מילאן של קאקה. וכשסימאונה ושחקניו נז כרים בניצחונות האדירים ההם, כנגד כל הסיכויים, גם האוהדים מאמינים שעם "צ'ולו" הכל אפשרי.

כי חוץ ממאמן גדול, שחולל מהפ כה אמיתית, סימאונה היה ונשאר אדם כריזמטי באופן יוצא דופן, עם לב ענק שצבוע באדום ולבן, וגם פילוסוף של ההמונים. אחרי שאתלטיקו ניצחה את צ'לסי בחצי גמר ליגת האלופות 2014 הוא אמר: "אני רוצה להודות לאימהות של השחקנים, כי הן הולידו אותם עם ביצים גדולות". ואחרי הזכייה באליפות באותה שנה הוא אמר לאוהדים שנא ספו לחגוג בכיכר נפטונו: "אם תאמי נו, אם תעבדו קשה – תוכלו". וזה כנ ראה מה שהוא יגיד לשחקניו גם הערב, לפני שיעלו לכר הדשא, למשחק העונה שלהם, מול אינטר.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel