Israel Hayom

"פיני גרשון החדיר בנו אמונה שנהיה אלופים"

אנדרו קנדי שיחק 11 שנה בישראל וזכה עם הפועל גליל עליון בתואר ההיסטורי של 1993 ● מוביל עד היום את טבלת הקלעים הזרים בליגת העל ● ומאמין גדול בדני אבדיה )"צפוי לו עתיד מבריק"( ● אחד הזרים האהובים ששיחקו כאן משמש כבר 16 שנה כסקאוט ב NBA ומודה: "אין לי את הטמפ

-

הוא פותח את השיחה בעברית ומסביר שאם רק היה לו יותר עם מי לדבר את השפה הוא היה שולט בה מצוין, זאת למרות שכבר עברו יותר מ 20 שנה מאז פרש מכדורסל ועזב את ארץ הקודש. מדור "איפה היית ומה עשית" של "ישראל היום" עם כתבה מספר 3 בסדרה, והפעם הזרקור הוא על אנדרו קנדי, אחד הזרים הגדולים והזכורים ששיחקו כאן ואחד הסמלים של הפועל גליל עליון.

הוא שיחק בישראל 11 עונות, שש מהן בגליל, כשגולת הכותרת היא כמובן האליפות ההיסטו רית בעונת .1992/1993 קנדי מוביל את רשימת מלך הסלים של הזרים בכל הזמנים עם 5,100 נקודות ב 249 משחקים, הוא העביר כמעט את כל הקריירה שלו בישראל וב 2002 פרש בגיל .36 כעת, בגיל ,58 הוא מתגורר בשיקגו. אחרי הפרישה קנדי לא עזב את הכדורסל ומשמש כבר 16 שנה כסקאוט ב .NBA הוא החל לע בוד ביוסטון רוקטס, משם עבר לפיניקס סאנס ובחמש השנים האחרונות הוא בוושינגטון וויזא רדס, שבמדיה משחק דני אבדיה. קנדי מתמקד במציאת הכישרונות מהקולג'ים.

אנדרו, למה אתה סקאוט ולא מאמן?

"אני חושב שאין לי את הטמפרמנט להיות מאמן. מה שנותן לי סיפוק זה לאתר שחקנים, למצוא את הכישרונות. לאתר את ויקטור וומ בניאמה זה קל מאוד. האתגר הגדול הוא למצוא את אלה שמתחת לרדאר. אלה שפחות מושכים תשומת לב, אבל עם עבודה נכונה יכולים לה פוך לשחקנים טובים".

מה דעתך על דני אבדיה?

"לפני הכל הוא בחור נהדר. הוא מתקדם כל הזמן. הוא משפר את הקליעה והמסירה ונמצא בכיוון הנכון. היה לו את המשחק של ה 43 נקודות שאף אחד לא ציפה לו. אני מאוד שמח עם ההתקדמות שלו. הוא עובד מאוד קשה וצ פוי לו עתיד מבריק. המטרה של המועדון היא להקיף אותו בכמה שיותר שחקנים טובים כדי שנהפוך לקבוצה מצליחה בעתיד".

"מקום מיוחד, אנשים מיוחדים"

קנדי הוא לא עוד זר שעבר כאן, אלא הפך במשך שנים לאדם אהוב מאוד בקרב חובבי הכדורסל במדינה. "ישראל היא חלק ממני. זו מדינה שנתנה לי הרבה אהבה. אני יודע שהמדינה עוברת ימים קשים. יש לי הרבה חברים בישראל, כמו עידו קוז'יקרו וגור שלף. אני עוקב כל הזמן אחרי מה שקורה בישראל ומתפלל שהכל יהיה טוב". איך אתה זוכר את שש השנים בגליל? "זה מקום מיוחד עם אנשים מיוחדים והאווירה מיוחדת. בגליל שיחקו הרבה שחקנים גדולים והרבה התחילו שם את דרכם לצמרת". כשמדברים עם קנדי אי אפשר שלא להתע כב על האליפות עם גליל ב ,1993 אז הקבו צה שברה רצף של 23 אליפויות רצופות של מכבי ת"א. "לפני הכל זו היתה הנאה גדולה לשחק בקבוצה הזו. הסמל שלה היה חוסר אנו כיות. פיני גרשון הוא מאמן שהקדים את זמנו. הוא אישיות, וידע להוציא מאיתנו את כל מה שיש בנו. מהיום הראשון הוא החדיר בנו אמונה שנהיה אלופים. שיחקנו כדורסל הפוך - עם הגבוהים שקולעים ל 3 - וקבוצות לא ידעו להסתדר איתנו. אהבנו לשחק ביחד וידענו להוציא אחד מהשני את המיטב. לא היה אגו בקבוצה הזו. הבאנו הרבה גאווה".

 ?? ?? קנדי )מאחור(. זיכרונות טובים צילום: אנצ'ו גוש/ג'יני
קנדי )מאחור(. זיכרונות טובים צילום: אנצ'ו גוש/ג'יני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel