Israel Hayom

יהודי העולם מתכנסים לארץ הקודש

-

בעקבות מלחמת חרבות ברזל גברו בחודשים האחרונים פעוו לות האלימות כנגד יהודים בעולם והפגנות המסיתות לפגיעה ביהודים. על פי דוח שפרסמה ממשלת ישראל יחד עם ההסתדו רות הציוניות העולמית והסוכנות היהודית, מאז תחילת המלחמה נרשם זינוק של 1,180% )!!( בתקריות אנטישמיות בעולם.

לאור המצב, כבר כעת מתעוררים יהודים רבים ברחבי העוו לם ובוחנים אפשרות לעלות לישראל ולהקים כאן בית עם סיום המלחמה. נהירה? עוד לא ממש. אבל במשרדי חברות הנדל"ן למגורים מתקבלות פניות מיהודים בעולם, והצפי בהתאם הוא לגידול הרכישות על ידם, בין אם יעלו לישראל או רק ייערכו עם דירה במדינה למקרה שיחליטו לעלות בעתיד.

האם צפוי גל עלייה של יהודים בדומה לזה שהתרחש בשנות התשעים מברה״מ? לא בדיוק, אבל בהחלט ניתן לראות כבר היום מדינות שבהן מסתמנת תופעה של עלייה המונית ארצה. ואיך ישראל נערכת לקליטת כמויות כאלו של עולים חדשים? מאד פשוט, היא לא. גם בתי המלון תפוסים נכון להיום על ידי המפונים.

בראש המדינות האלו עומדת דרום אפריקה. 42 אלף יהודים חיים שם כיום. ראשי הקהילה מספרים על פחד ואימה, ועל שנאה חסרת היגיון מבלי להכיר את הסכסוך בכלל. קפטן נבחו רת הקריקט עד גיל ,19 דיוויד טיגר, הודח אחרי שהביע תמיכה בישראל. אייל רוזנבוים, זכיין קלר ויליאמס, המקיים ירידים מעבר לים, מספר על התעניינות גוברת והולכת מצד יהודי דרא״פ. מה שמונע מהם לעלות, הוא מספר, זה שרבים מהם אינם עשירים כפי שנהוג לחשוב, ויוקר המחיה כאן, כמו קושי להתאקלם ולמצוא עבודה, מדאיג אותם.

גם יהודי שוודיה בחרדות. האירוויזיו­ן הוא רק קריאת כיוון. כיום כו%01 מתושבי שוודיה הם מוסלמים. מאלמו, עיר הנמל שבה מתגוררים כו053 אלף תושבים, הפכה מעיר רבותרבותית קוסמופוליט­ית לעיר שבה מחצית מהתושבים זרים, מוסלמים ברובם. אלו, כמובן, מצטרפים ליהודים שחיים בבריטניה, צרפת, איטליה והגרעין היהודי בארה"ב שכבר לא חש נינוח כתמול שלשום.

לדברי אלכס מריאש, מנכ"ל הכשרת הישוב התחדשות עירוו נית: “ניסיון העבר מלמד כי מצב כזה של אנטישמיות גואה ברו חבי העולם מוביל לעלייה של יהודים רבים לישראל. ברור כבר כעת שהגירה של אלפי יהודים תהווה חלק ממנועי הצמיחה של הענף והמדינה בתקופה שלאחר המלחמה. מדינת ישראל חייבת להתחיל כבר בשלב זה להיערך ליום שאחרי. הגעתם של מאות אלפי עולים חדשים תוביל לתוספת ביקושים לדירות על אלה שכבר קיימים בשוק ועלינו להיות ערוכים לקליטתם ולביקוש המוגבר. בימים אלה אנו עדים להתעניינות גוברת של משפחות יהודיות בעולם שחושבות על דיור עתידי כחלק מבחינת האפשרות לעליה ארצה. ניתן לשער שהחלטות כאלה לא תתקבלנה בימי מלחמה, אבל ההתייעצות של היום תיושם ביום שאחריה. לכך יש להיערך באמצעות אישור מהיר של תוו כניות והיתרים וצמצום חסמים ביורוקרטיי­ם, אשר מעכבים את האפשרות לקדם במהירות פרויקטי דיור משמעותיים שיפשירו אלפי יחידות דיור".

יוני בראל, סמנכ"ל שיווק ומכירות באזורים, מוסיף כי “בטו ווח הקצר, אנו רואים ביקושים עולים וגוברים ורכישות של דיו רות בקרב יהודי התפוצות בישראל. בטווח הארוך, אנו עתידים לראות משקיעים חוזרים להשקיע בישראל, בדיוק כמו שראינו בתקופת מגפת הקורונה".

יוני בראל, סמנכ"ל שיווק ומכירות באזורים: “אנו עתידים לראות משקיעים חוזרים להשקיע בישראל, בדיוק כמו שראינו בתקופת מגפת הקורונה"

אלכס מריאש, מנכ"ל הכשרת הישוב התחדשות עירונית: “בימים אלה אנו עדים להתעניינות גוברת של משפחות ישראליות בעולם שחושבות על דיור עתידי בישראל"

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel