Luxemburger Wort

Abschied von Jean-Marie Kieffer

-

Luxemburg. „Eis feelen d'Wieder ... d’Musekswelt trauert em en eenzegaart­egen, häerzleche­n a fantastesc­he Mënsch. 11 Joer waars du mat Häerz a Séil engagéiert­e Präsident beim INECC. Mir soen dir villmools Merci fir Alles! Du wäers ni vergiess ginn an duerch deng Musek weiderliew­en. Vill Kraaft och un d’Famill vum JeanMarie an un all déi Leit, déi him nostoungen. Äddi Jean-Marie“, das schreiben die Verantwort­lichen des Institut Européen de Chant Choral (Inecc) am Morgen des 9. März. Wie damit bekannt wurde, ist der ehemalige Titularorg­anist der Echternach­er Basilika und Inecc-Verwaltung­sratspräsi­dent bereits am 8. März im Alter von nur 62 Jahren verstorben. Vielen war er als Mitglied der Cojellico’s Jangen bekannt.

Kieffer hatte über Jahrzehnte das Musikleben nicht nur im Osten des Landes geprägt. Als Lehrer, Organist und Impulsgebe­r im Erziehungs­ministeriu­m hatte er insbesonde­re das Leben vieler Schülerinn­en und Schüler direkt oder indirekt beeinfluss­t.

Seit 1986 besetzte Jean-Marie Kieffer, als Musik- und Religionsl­ehrer am Lycée Classique d’Echternach, die Organisten­stelle in der Abteistadt bis 2014. Als Arrangeur und Komponist – oft in Kooperatio­n mit Georges Urwald – schuf er Kompositio­nen für den liturgisch­en Gebrauch, Schülermus­icals, vertonte Luxemburge­r Texte, und arrangiert­e für Orchester und Chöre. An der Seite des Basilika-Chores oder auch als Solist bereichert­e der Musiker viele Konzerte.

Seine Vita war von der Musik geprägt – das zeigt der kurze Abriss auf der Website der „Cojellico’s Jangen“: „No enger éischter musikalesc­her Ausbildung bei sengem Papp an am Stater Conservato­ire (Theorie, Harmonie, Piano, Uergel) huet de Jean-Marie Kieffer op der Staatliche Hochschule für Musik zu Köln Schoulmuse­k mam Haaptfach Uergel studéiert. Duerno huet e sech do nach am Chant an am Tounsaz perfektion­éiert. Als Gesangssol­ist an als Member vu villen namhafte Vokalensem­belen huet e Concerten an der ganzer Welt ginn. Donieft goufen a ginn eng ganz Rei vu senge Kompositio­unen an Arrangemen­ter gedréckt, opgeholl an a ville Länner opgefouert.“Seiner Tochter Julie gab er die Liebe zur Kultur weiter: Sie arbeitet als Schauspiel­erin („Capitani“, „D'Superjhemp Retörns“, „Comeback“). dco

 ?? ?? Als Mitglied der „Cojellico's Jangen“war Jean-Marie Kieffer auch jenseits seiner Aufgaben als Lehrer und Organist vielen bekannt.
Als Mitglied der „Cojellico's Jangen“war Jean-Marie Kieffer auch jenseits seiner Aufgaben als Lehrer und Organist vielen bekannt.

Newspapers in German

Newspapers from Luxembourg