Berita Harian

Kopi Tarik percuma rai Hari Malaysia

Wonda Coffee adakan promosi bersama Pizza Hut Delivery meriahkan sambutan

- Oleh Luqman Arif Abdul Karim

Sempena sambutan Hari Malaysia yang diraikan masyarakat berbilang kaum, Wonda Coffee menawarkan pemberian minuman Kopi Tarik secara percuma kepada orang ramai.

Promosi pengedaran minuman edisi terhad itu dijayakan menerusi kerjasama antara Wonda Coffee dan Pizza Hut Delivery bagi menghangat­kan suasana hari bersejarah yang disambut di seluruh negara, hari ini.

Naib Presiden Pemasaran Etika Sdn Bhd, Santharuba­n T Sundaram, berkata Hari Malaysia adalah sambutan memperinga­ti penubuhan sebuah negara, selain menyelami detik kejayaan yang ditempa sejak 1963.

Edisi terhad

Katanya, Wonda Coffee menghasilk­an produk edisi terhad, Kopi Tarik yang bakal mengembali­kan nostalgia orang ramai ketika menghirup minuman yang diperkaya dengan rasa tempatan.

“Orang ramai berpeluang mendapatka­n dua tin Kopi Tarik percuma apabila membuat pesanan Pizza Hut Double Box menerusi Pizza Hut Delivery.

“Promosi pemberian minuman edisi terhad sempena Hari Malaysia ini hanya ditawarkan dua hari iaitu mulai hari ini hingga esok.

“Promosi menggunaka­n konsep ‘siapa cepat dia dapat’ ini boleh didapati di 203 cawangan Pizza Hut Delivery di seluruh negara,” katanya dalam satu kenyataan.

Santharuba­n berkata, pihaknya gembira terhadap sambutan pelanggan setia dan penggemar kopi, justeru Wonda Coffee menjalin kerjasama dengan Pizza Hut Delivery bagi menawarkan ganjaran istimewa sempena Hari Malaysia.

Katanya, pengeluara­n produk edisi terhad Kopi Tarik menjadi pilihan kerana ia berupaya menyingkap maksud tersendiri, malah minuman itu sering menjadi siulan rakyat Malaysia selama ini.

“Kami harap pemberian minuman Kopi Tarik ini menghangat­kan lagi suasana perayaan Hari Malaysia tatkala disambut masyarakat berbilang kaum di negara ini,” katanya.

Hari Malaysia pada 16 September setiap tahun diadakan bertujuan memperinga­ti pembentuka­n negara yang menyaksika­n Sabah dan Sarawak menyertai gabungan berkenaan pada 1963.

Menelusuri sejarah, semangat perayaan yang disemat rapi oleh setiap rakyat Malaysia kekal utuh, namun ketika ini orang ramai mempunyai gaya dan haluan berbeza meraikan Hari Malaysia.

Meraikan kepelbagai­an

Antara matlamat lain perayaan hari bersejarah ini adalah meraikan kepelbagai­an budaya dan adat yang membentuk keunikan Malaysia sehingga hari ini.

Sikap menghormat­i budaya, adat, resam dan agama masyarakat berbilang kaum menjadi tiang keutuhan perpaduan rakyat, sekali gus menyaksika­n Malaysia lebih menonjol di mata dunia berbanding negara lain.

Kepelbagai­an budaya itu antara lain merangkumi detik kebersamaa­n yang tercetus tatkala menikmati kopi, sama ada di warung, kopitiam atau kedai mamak.

 ??  ?? Dua tin Kopi Tarik percuma apabila beli Pizza Hut Double Box.
Dua tin Kopi Tarik percuma apabila beli Pizza Hut Double Box.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia