Berita Harian

Hatrik Shahrel ‘toreh’ skuad FELDA

- Oleh Nik Sukry Ramli

Maran: Hatrik Muhd Shahrel Fikri Md Fauzi membantu PKNP FC melakar kejutan apabila menewaskan FELDA United 3-1 pada aksi suku akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Tun Abdul Razak Jengka, malam tadi.

Kemenangan anak buah Abu Bakar Fadzin itu membolehka­n mereka membawa pulang bekalan selesa, sekali gus meletakkan sebelah kaki mereka ke separuh akhir.

Muhd Shahrel yang juga kapten pasukan menjaringk­an dua gol pada minit ke-11 dan 45 hasil rembatan dari luar kotak penalti.

Skuad FELDA United kendalian B Satianatha­n cuba melakukan asakan sepanjang separuh masa pertama, namun gagal memecah kebuntuan.

Pertahanan FELDA United diketuai Mohd Shukor Adan juga agak goyah dan gagal mengekang asakan pelawat yang diketuai Muhd Shahrel dan Gilberto Valdenesio Fortuno.

Rembatan deras

Bersambung babak kedua, percaturan Satianatha­n memasukkan Wan Zack Haikal Wan Nor dan Ifedayo Olusegun Patrick Omosuyi berjaya menukar rentak permainan, namun masih gagal membolosi gawang PKNP FC yang dikawal Ahmad Asyraaf Omar.

Ketika FELDA United cuba mencari gol, Muhd Shahrel sekali lagi berjaya menambah gol PKNP FC, yang juga gol ketiga peribadiny­a pada minit ke-67.

Usaha FELDA United mencari gol akhirnya berhasil apabila Mohd Hadin Azman menjaringk­an gol pada minit ke-76 hasil rembatan deras ke penjuru kanan gol PKNP FC.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia