Berita Harian

Tok Gajah siap sedia benam Bos Gaurus

-

Kuantan: Skuad Pahang akan tampil lebih agresif pada perlawanan suku akhir kedua saingan Piala Malaysia di Stadium Perak di Ipoh, esok.

Walaupun tampil dengan kelebihan dua gol, ia belum menjamin skuad Tok Gajah mendapat laluan mudah untuk layak ke saingan separuh akhir.

Penolong jurulatih skuad Pahang, Ahmad Shaharuddi­n Rosdi berkata, kemenangan 3-1 pada aksi suku akhir pertama minggu lalu menuntut persefaham­an tinggi semua pemain bagi menyekat sebarang kebangkita­n pemain The Bos Gaurus yang beraksi di depan penyokong sendiri.

Katanya, persediaan lebih rapi dan perubahan taktikal yang lebih mantap bakal menjadi penentu aksi suku akhir kedua itu.

Perubahan jadual

“Perubahan jadual asal daripada malam esok (malam ini) ke malam Ahad (malam esok) memberi peluang kepada kami memperbaik­i sedikit sebanyak kelemahan yang masih ada.

“Perak pasti akan cuba mendapat gol awal untuk menyuntik semangat pemain dan memadam defisit tetapi pemain sudah diingatkan supaya berhati-hati sebaik permainan bermula.

“Kita akan cuba tampil dengan aksi le memastikan mereka (Perak) tidak mudah membolosi benteng pertahanan dan gawang kita,” katanya.

Shaharuddi­n berkata, rombakan pemain yang dilakukan ketika membenam Sarawak 3-0 pada aksi Liga Super dan memberi rehat secukupnya buat pemain utama diharap dapat membantu Pahang menyekat kemaraan anak buah Mehmet Durakovic.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia