Berita Harian

Wenger semakin terdesak

-

London: Bos Arsenal Arsene Wenger sedang merangka perbincang­an membabitka­n lanjutan kontrak dengan Danny Welbeck dan Aaron Ramsey namun dia menjangkak­an sukar untuk Gunners mendapatka­n perjanjian.

Selain Welbeck dan Ramsey, tiga lagi tonggak Gunners termasuk Alexis Sanchez, Mesut Ozil, Jack Wilshere dan Mathieu Debuchy memasuki tahun terakhir kontrak masing-masing.

Wenger dikatakan terdesak untuk menghalang Ramsey dan Welbeck meninggalk­an kelab berkenaan secara percuma pada 2019 namun menjangkak­an satu lagi perbincang­an panjang akan berjalan.

“Kontrak Ramsey dan Welbeck menjadi satu daripada keutamaan kami,” kata Wenger yang turut membidas sistem perpindaha­n pemain ketika ini.

“Begitupun dengan situasi yuran perpindaha­n dan jumlah wang yang pemain-pemain mahukan, lebih banyak pemain akan memasuki tahun terakhir dalam kontrak mereka.

Tak mampu bayar

“Tidak lama lagi kelab-kelab perlu mengeluark­an jumlah duit yang tidak lagi mampu dibayar atau membiarkan kontrak pemain itu berakhir.

“Musim ini, 107 pemain di Liga Perdana Inggeris memasuki tahun terakhir perjanjian mereka. Kelabkelab kini meminta terlalu banyak untuk pemain yang biasa.

“Mereka berkata jika pemain ini bernilai 200 juta pound (RM1.13 bilion), jadi yang ini pasti bernilai 50 juta pound (RM283.31 juta). Tetapi semua orang tahu yang 50 juta pound terlalu mahal.

“Jadi kelab itu tidak boleh menjual dan pemain mereka tidak boleh melanjutka­n kontrak mereka,” katanya.

Arsenal yang menghuni tangga ke-12 liga dijadual bertemu dalam saingan Liga Perdana Inggeris, awal pagi Selasa ini di Emirates.

 ??  ?? Danny Welbeck
Danny Welbeck

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia