Berita Harian

Sentuhan Falcao terus julang Monaco

-

Paris: Radamel Falcao meledak gol bagi membantu juara Perancis, Monaco menewaskan Lille 4-0 di Stade Pierre-mauroy, sekali gus memberi tekanan buat jurulatih tuan rumah, Marcelo Bielsa.

Stevan Jovetic dan Rachid Ghezzal meletakkan Monaco di depan pada babak pertama dengan masing-masing mencipta gol pertama buat kelab itu sejak masing-masing menyertain­ya dari Inter Milan dan Lyon.

Falcao yang berada di tahap kecergasan terbaiknya ketika ini, menambah derita tuan rumah dengan menjaringk­an dua gol di babak kedua untuk menjadikan jumlah jaringan peribadiny­a 11 dalam saingan liga musim ini.

Alih tumpuan (gambar)

Monaco kini menyamai kutipan mata bersama pendahulu liga, Paris Saint-germain yang dijadual berkunjung ke Montpellie­r semalam manakala Monaco akan mengalihka­n tumpuan ke saingan Liga JuaraJuara menentang Porto, Selasa ini.

“Sekarang adalah masa untuk bersiap sedia untuk perlawanan menentang Porto. Bagi kami, perlawanan seterusnya sentiasa menjadi keutamaan,” kata jurulatih Monaco, Leonardo Jardim.

“Menang 4-0 ke atas Lille ini adalah satu keputusan yang bagus.”

Jurulatih Lille yang baharu, Bielsa kini berada di ambang tekanan, apatah lagi anak buahnya kini masih belum mencipta sebarang kemenangan daripada enam perlawanan sejak menang ke atas Nantes pada hari pembukaan saingan.

Awal minggu ini, pengendali dari Argentina itu menegaskan yang dia tidak akan melangkah keluar daripada kelab seperti dilakukann­ya di Marseille dua tahun lalu, namun prestasi pasukan ketika ini seakan menguji kenyataann­ya.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia