Berita Harian

‘Atlet Para Malaysia luar biasa’

-

Kuala Lumpur: Presiden Majlis Paralimpik Malaysia (MPM), SM Nasaruddin SM Nasimuddin berkata pencapaian yang dilakar atlet sepanjang temasya Sukan Para ASEAN Kuala Lumpur 2017 (Para KL2017) membuktika­n tiada apa yang mustahil untuk mereka lakukan.

Katanya, apa yang ditunjukka­n oleh seluruh atlet yang bertanding membuktika­n yang mereka cukup luar biasa.

“Anda membuktika­n yang anda berusaha untuk melakukan lebih daripada apa yang anda mampu lakukan. Ia bukan lagi mengenai apa yang orang fikir mengenai diri anda.

“Anda berjaya melepasi sempa- dan daripada apa yang anda mampu lakukan. Anda berjaya mencapai tahap maksimum dan setiap seorang daripada anda ada sesuatu yang boleh diceritaka­n.

“Untuk itu, kami menghormat­i anda,“kata SM Nasaruddin pada upacara penutup Para KL2017 di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini, malamtadi.

Pada edisi kesembilan kali ini, Indonesia ditabalkan sebagai juara keseluruha­n dengan 126 pingat emas, 75 perak dan 50 gangsa manakala Malaysia muncul naib juara dengan 90 emas, 85 perak dan 83 gangsa.

Thailand pula menamatkan saingan di tempat ketiga dengan 68 emas,73perakdan­95gangsa.

“Tahniah dan syabas kepada Indonesia yang muncul juara keseluruha­n. Kamu sudah membuatkan negara kamu bangga,” kata SM Nasaruddin.

Beliau turut memuji atlet Malaysia di atas pencapaian yang luar biasa dilakar mereka.

“Kepada wira dan wirawati negara Malaysia, terima kasih atas pencapaian yang luar biasa. Ini membuktika­n sekali lagi betapa kekangan fizikal mahupun intelektua­l tidak dapat menghalang anda terus berjuang dalam mencapai impian anda,” katanya.

 ??  ?? SM Nasarudin SM Nasimuddin
SM Nasarudin SM Nasimuddin

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia