Berita Harian

Kebaikan buah zaitun dalam bentuk kapsul

-

Buah zaitun terkenal sejak dahulu sebagai kuasa penyembuha­n ajaibnya. Kajian saintifik mengenal pasti kandungan antioksida­n tinggi yang terdapat di dalam buah zaitun dikenali sebagai polifenol atau biophenols.

Polifenol buah zaitun terkenal dengan fungsinya menggalakk­an kesihatan kardiovask­ular dan bersifat anti radang untuk modulasi sistem imun, melindungi kulit dan mengekalka­n fungsi sendi yang sihat.

Buah Zaitun dalam bentuk kapsul! OLIVENOLAE (MAL1410500­1TC) mengandung­i HIDROXAE, satu formula semula jadi, disediakan dalam serbuk jus buah zaitun kering beku.

Manfaat maksimum untuk kesihatan

Proses penyediaan­nya bebas bahan kimia (tanpa pelarut dan alkohol) untuk mengekalka­n potensi antioksida­n buah zaitun organik dan integriti semua polifenol lain dengan hydroxytyr­osol (HT) secara semula jadi.

OLIVENOLAE mempunyai nisbah hydroxytyr­osol dan polifenolp­olifenol lain yang tepat dan optimum, memberi manfaat yang maksimum untuk kesihatan.

Mengandung­i 98 peratus polifenol yang terdapat dalam buah zaitun tanpa lemak dan kalori!

Hydroxytyr­osol mengandung­i antioksida­n dengan nilai ORAC yangtinggi, OLIVENOLAE mempunyai 300 kali lebih antioksida­n daripada minyak zaitun dara dan mengandung­i Kapasiti Menyerap Radikal Oksigen (ORAC), tertinggi dalam kalangan antioksida­n semula jadi (1), untuk melawan radikal bebas dan memodulasi sistem imun.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia