Berita Harian

‘Sabotaj dalam kerajaan antara punca Jho Low sukar dikesan’

-

Bali: Tindakan sabotaj di dalam kerajaan adalah antara sebab Malaysia sukar untuk mengenal pasti dengan tepat dan seterusnya menahan ahli perniagaan Low Taek Jho atau lebih dikenali Jho Low, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Perdana Menteri berkata beliau percaya itulah puncanya Jho Low dapat mengelakka­n diri daripada ditahan.

“Saya rasa dia bersembuny­i di tempat tertentu,” katanya ketika ditanya jika ada sabotaj dalam kerajaan dengan cara membocorka­n maklumat.

“(Tun) Daim (Zainuddin) kata ada orang yang beritahu dia (Jho Low). Ada masanya dia berada di Hong Kong, (tetapi) apabila kami sampai di Hong Kong, dia sudah pun terbang ke tempat lain,” katanya kepada BERNAMA dan RTM pada akhir Perhimpuna­n Pemimpin ASEAN di sini, kelmarin.

Daim adalah Pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan yang terdiri daripada lima anggota,

Perhimpuna­n Pemimpin ASEAN itu diadakan di luar Mesyuarat Tahunan Tabung Kewangan Antarabang­sa dan Bank Dunia bertemakan ‘Mencapai Matlamat Pembanguna­n Mampan dan Menangani Jurang Pembanguna­n Menerusi Tindakan Kerjasama Serantau dan Global’.

Malaysia kini memburu Jho Low untuk membantu dalam siasatan 1Malaysia Developmen­t Bhd (1MDB).

(Tun) Daim (Zainuddin) kata ada orang yang beritahu dia (Jho Low). Ada masanya dia berada di Hong Kong, (tetapi) apabila kami sampai di Hong Kong, dia sudah pun terbang ke tempat lain” Dr Mahathir Mohamad Perdana Menteri

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia