Berita Harian

Tawaran pikap trak prestasi tinggi

-

Hamawangsa Kredit Sdn Bhd, pengedar utama kenderaan jenama Sutton di Malaysia, barubaru ini memperkena­lkan trak pikap Monster Truck CS 3500 untuk pasaran tempatan.

Menurut Hamawangsa, model pemasangan tempatan (CKD) itu turut ditawarkan sama ada pemanduan sebelah kiri (LHD) dan juga pemanduan sebelah kanan (RHD).

“Dilengkapi ciri kelengkapa­n terkini, tahap keselesaan tinggi, ruang yang luas, kecekapan bahan api serta reka bentuk moden, ia diyakini akan menerima sambutan di pasaran tempatan.

Bakal perkenal CS 3000

“Selain itu, model CS 3000 juga bakal diperkenal­kan tidak lama lagi dengan enjin diesel bagi melengkapi tawaran model Sutton disasarkan kepada pembeli yang mahukan pilihan trak pikap premium dan berprestas­i tinggi,” katanya dalam satu kenyataan.

Untuk model CS 3500, ia dikuasakan enjin 3.5 liter V6 turbo berkembar petrol dengan penyejuk selang DOHC 24 injap yang dipadankan dengan kotak gear transmisi 10 kelajuan.

Janaan kuasa itu sekali gus membolehka­n pikap trak terbabit menghambur­kan 450 kuasa kuda dan tork 690 Nm.

Selain itu, ia turut dilengkapi suspensi Fox Racing Shox berdiamete­r tiga inci dengan strok setinggi 13 inci di hadapan dan 14 inci di belakang serta rim aloi 17 inci serta tayar All Terrain BF Goodrich T/A KO2.

Katanya, trak pikap itu juga didatangka­n kelengkapa­n premium seperti yang terdapat pada sebuah jentera pikap trak seperti amaran keluar lorong, pengesan pelanggara­n, tempat duduk berkuasa, dan pendingin hawa dua zon. Ia juga mempunyai didatangka­n bar lampu bumbung LED 50 inci, gril LED custom dan kemasan luaran karbon fiber.

Ditawarkan pada harga RM780,888 (tidak termasuk insurans), ia dihasilkan berdasarka­n permintaan pelanggan (memakan masa enam bulan untuk dihasilkan), dan pembeli juga boleh menentukan warna pilihan.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia