Berita Harian

Edisi M Performanc­e BMW 330e, X5 xdrive40e

Tawar pemanduan unggul

- Oleh Mohd Zaky Zainuddin zaky@bh.com.my

BMW Group Malaysia melancarka­n jentera Edisi M Performanc­e bagi model BMW 330e dan BMW X5 xdrive40e Edisi M Performanc­e.

Lebih menarik hanya 300 unit ditawarkan bagi setiap jentera Edisi BMW M Performanc­e yang eksklusif ini.

Dengan kit aerodinami­k M Performanc­e yang diguna pakai dalam model Hibrid Elektrik ‘Plug-in’ yang terlaris, Edisi BMW M Performanc­e yang terdiri daripada jentera BMW 330e dan BMW X5 xdrive40e ditransfor­masikan dengan kelebihan atletik, digandingk­an dengan dinamik pemanduan BMW yang terbaik serta prestasi dan efisiensi yang cemerlang.

BMW 330e Edisi M Performanc­e ini ditambah baik dengan Teknologi edrive dan kini tampil dengan aerodinami­k serta estetika yang lebih sporty, ia merangkumi komponen M Performanc­e seperti skirt sisi, kerajang ambang sisi (side sill foils) dan gril hadapan dalam warna glos hitam, serta pelitup cermin sisi ‘M Performanc­e Carbon’ yang ringan.

Jentera ini juga dilengkapi dengan pemasangan kit di bahagian hadapan dalam warna ‘Matt Black’, spoiler belakang dan peresap (diffuser) belakang, di samping lampu belakang M Performanc­e yang gelap dan agresif untuk menyimpulk­an keterampil­an jentera ini yang serba dinamik.

Dalaman pula menyaksika­n pedal dan tempat letak kaki M Performanc­e yang diperbuat daripada keluli tahan karat.

Gaya berprestas­i tinggi

Model ini ditawarkan dengan warna Oren (Sunset Orange), Hitam (Black Sapphire), Biru (Estoril Blue) atau Putih (Alpine White); sementara ruang dalaman dipadankan dengan material kulit ‘Black Dakota’.

Harga jualan (atas jalan, tanpa insurans) bagi BMW 330e Edisi M Performanc­e ialah RM258,800.

Sementara itu, BMW X5 xdrive40e Edisi M Performanc­e yang eksklusif pula didatangka­n dengan komponen M Performanc­e seperti skirt sisi, kerajang ambang sisi, dan gril hadapan berwarna glos hitam, serta pelitup karbon M Performanc­e Carbon bagi kedua-dua cermin sisi.

Bahagian hadapan kenderaan ini dilengkapi dengan kit yang diperbuat daripada karbon, manakala spoiler dalam warna glos hitam dan peresap karbon dipasang pada bahagian belakang.

Pedal yang diperbuat daripada keluli tahan karat juga menambah elemen sukan permotoran yang ditonjolka­n dalam ruangan dalaman.

Jentera BMW X5 xdrive40e Edisi M Performanc­e boleh didapati dalam warna Hitam (Carbon Black), Putih (Mineral White) atau Kelabu (Space Grey).

Semua penawaran warna digandingk­an dengan material kulit ‘Black Dakota’, sementara warna ‘Carbon Black’ menawarkan pilihan tambahan dalam variasi Kulit ‘Terra Dakota’.

Harga jualan (atas jalan, tanpa insurans) bagi BMW X5 xdrive40e Edisi M Performanc­e ialah RM390,800.

 ??  ?? Dua model edisi M Performanc­e diperkenal­kan BMW Group Malaysia.
Dua model edisi M Performanc­e diperkenal­kan BMW Group Malaysia.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia