Berita Harian

Aiman hanya tidur 3 jam sehari

-

Hulu Langat: “Saya sempat tidur tiga jam sehari tetapi itu tidak mengapa demi bertemu pengundi dan memastikan kemenangan Pakatan Harapan (PH) di DUN (Dewan Undangan Negeri) Semenyih.”

Itu reaksi calon PH, Muhammad Aiman Zainali, 30 ketika ditanya mengenai jadualnya yang padat bagi mengharung­i tempoh berkempen pada Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Semenyih 2 Mac ini.

Bendahari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Bahagian Hulu Langat itu berkata, beliau mengamalka­n pemakanan sihat bagi memastikan kecergasan untuk memenuhi semua program diatur.

“Saya hanya ambil makanan sihat supaya saya mempunyai tenaga mencukupi memenuhi komitmen harian.

Jam 5 pagi ikuti program

“Soal tidur hanya tiga jam sehari. Saya hanya akan pulang ke rumah kirai-kira jam 2 pagi, kemudian jam 5 pagi saya sudah terbangun bagi mengikuti program yang diatur,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengadakan tinjauan mesra di pasar Kampung Baru Semenyih di sini, semalam.

Sementara itu, bagi calon Barisan Nasional (BN), Zakaria Hanafi, 58, beliau mengamalka­n pengambila­n pemakanan tambahan atau supplemen sebagai makanan tenaga tambahan bagi mengekalka­n kecergasan­nya sepanjang berkempen.

“Saya sudah berusia lingkungan 50-an, namun saya bernasib baik sebab anak-anak saya bekerja sebagai doktor. Mereka banyak memberi nasihat dalam menjaga kesihatan.

“Semua calon akan memberi sepenuh tenaga dan tumpuan sepanjang kempen pilihan raya kecil ini, termasuk saya. Sebab itu saya ada mengamalka­n pengambila­n supplemen,” katanya.

 ?? [FOTO ASYRAF HAMZAH/BH] ?? Muhammad Aiman bermesra dengan penduduk di pekan Semenyih, semalam.
[FOTO ASYRAF HAMZAH/BH] Muhammad Aiman bermesra dengan penduduk di pekan Semenyih, semalam.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia