Berita Harian

Ferguson gesa Solskjaer diberi jawatan tetap

-

London

Mauricio Pochettino menghambur­kan amarah terhadap pengadil, Mike Dean selepas peluang Tottenham untuk mencabar kejuaraan Liga Perdana Inggeris tersekat apabila tumbang 1-2 secara kontrovers­i kepada Burnley, kelmarin.

Pochettino jelas berada dalam keadaan marah sepanjang masa malah melakukan konfrontas­i terhadap Dean dan pembantuny­a di atas padang untuk meluahkan kekecewaan­nya.

Rakaman televisyen turut memperliha­tkan Pochettino dan pembantuny­a, Jesus Perez berkata sesuatu kepada Dean dan protesnya berterusan London: Bekas pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson mahu kelab itu melantik Ole Gunnar Solskjaer sebagai pengurus sepenuh masa sebelum saingan musim ini berakhir, menurut laporan media tempatan.

Solskjaer mencetus impak yang menakjubka­n sejak memegang jawatan secara sementara apabila mengemudi United meraih 11 kemenangan daripada 13 perlawanan dalam semua kejohanan.

Menurut laporan Mirror, pengurus legenda itu memberitah­u rakan karibnya yang United sepatutnya sudah melantik Solskjaer tanpa menunggu sehingga musim ini berakhir.

Lawat pusat latihan

Ferguson yang sebelum ini menguruska­n Solskjaer sudah berbincang beberapa kali bersama bekas pemain dari Norway itu sejak dilantik pengendali berlaku sebelum ini selama 10 tahun,” kata Pochettino.

Sebelum perlawanan berlangsun­g di Turf Moor, skuad kendalian Pochettino berpeluang untuk merapatkan jurang kepada dua mata di belakang pendahulu Manchester City.

Begitupun, sebaliknya berlaku apabila kelab dari London itu tampil dengan persembaha­n longlai yang menyaksika­n Burnley meledak gol pembukaan menerusi Chris Wood pada babak pertama. sementara.

Malah, dia dilihat sering melawat pusat latihan United.

Difahamkan, Ferguson gembira apabila Solskjaer mengembali­kan corak permainan tradisi United iaitu menyerang.

Tetapi lebih daripada itu, Ferguson dikatakan gembira apabila beberapa bekas pemain kelab itu turut mengisi staf kejurulati­han United antaranya Michael Carrick dan Mark Dempsey. AGENSI

Tetapi kontrovers­i tercetus membabitka­n jaringan Wood yang berpunca daripada sepakan sudut di mana Tottenham rasakan ia tidak sepatutnya diberikan kepada pihak lawan.

Tottenham kemudian menyamakan kedudukan menerusi penyerang Harry Kane dan kerapuhan benteng pelawat sekali lagi terserlah apabila tuan rumah meledak gol kemenangan tujuh minit sebelum aksi berakhir. AFP

 ??  ?? Ashley Barnes meraikan gol kedua Burnley. Pochettino memperkata­kan sesuatu kepada pengadil perlawanan yang menyaksika­n Tottenham tumpas 1-2 kepada Burnley.
Ashley Barnes meraikan gol kedua Burnley. Pochettino memperkata­kan sesuatu kepada pengadil perlawanan yang menyaksika­n Tottenham tumpas 1-2 kepada Burnley.
 ??  ?? Ole Gunnar Solskjaer
Ole Gunnar Solskjaer

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia