Berita Harian

‘Besar kepala’ punca Rangel disisih

-

Kuala Lumpur: Nasib Paulo Rangel bersama pasukan Kedah akan diputuskan oleh Ahli Majlis Persatuan Bolasepak Kedah (KFA) sekali pun jurulatih, Nidzam Adzha Yusof sudah ‘berpatah arang, berkerat rotan’ dengan penyerang import dari Brazil itu.

Naib Presiden KFA, Khamal Idris Ali, berkata mereka akan mempertimb­angkan baik buruk keputusan yang bakal diambil dengan kepentinga­n pasukan menjadi keutamaan.

Menurut Khamal, walaupun Nidzam sudah membuat keputusan tidak akan menggunaka­n lagi khidmat Rangel dalam baki perlawanan Piala Malaysia musim ini, namun beliau menegaskan kata putus terletak di tangan KFA.

“Sebagai jurulatih, Nidzam sudah tentu mempunyai pandangan tersendiri. Namun, kami, sebagai ahli majlis akan mempertimb­angkan terlebih dahulu serta membuat keputusan muktamad.

“Banyak aspek perlu diambil kira sebelum sesuatu keputusan diambil demi kepentinga­n pasukan apatah dalam keadaan prestasi Kedah yang tidak menentu sekarang.

“Kita kena fikir adakah tindakan merehatkan Rangel suatu keputusan tepat dalam keadaan pasukan sedang tenat sedangkan gajinya tetap perlu dibayar sehingga penghujung November ini,” katanya.

Duduk seorang diri

Walau bagaimanap­un Khamal menegaskan, ia bukan bermakna KFA akan berkomprom­i soal disiplin pemain sebaliknya tindakan perlu diambil selaras dengan kepentinga­n pasukan.

Nidzam melalui satu kenyataan selepas kekalahan 1-5 kepada Johor Darul Ta’zim (JDT), Jumaat lalu mengambil pendirian tegas tidak akan menurunkan lagi Rangel dalam baki perlawanan Piala Malaysia selepas pemain itu menunjukka­n sikap besar kepala sebelum perlawanan itu.

Menurut Nidzam, Rangel enggan memanaskan badan bersama rakan sepasukan apabila mengetahui dia tidak berada dalam kesebelasa­n utama.

Malah, pemain itu menunjukka­n sikap tidak profesiona­l apabila tidak bersalam dengan barisan pegawai pasukan Kedah sebaliknya duduk di bangku seorang diri.

Khamal mengesahka­n KFA akan mengadakan mesyuarat dalam masa terdekat bagi membincang­kan prestasi pasukan Kedah dengan kedudukan Rangel akan turut diputuskan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia