Berita Harian

Peminat pertahan imej Bingbing

Anggap aktres China tidak abai tanggungja­wab sosial

-

Aktres paling mahal China, Fan Bingbing yang menghilang­kan diri sejak Julai lalu, berada di kedudukan tercorot dalam kad laporan senarai selebriti A-list dalam kategori tanggungja­wab sosial. tanggung jawab sosial yang dilakukan bagi menilai semua selebriti berkenaan tetapi tidak memperinci­kan lebih lanjut.

Peminat kurang senang

Berita buruk mengenai Bingbing itu menimbulka­n rasa kurang senang di kalangan peminatnya yang mempertaha­nkan bintang kesayangan mereka itu.

“Ini laporan apa? Fan sudah banyak melakukan kerja murni sebelum ini!”, tulis seorang netizen di Weibo.

Sementara itu, Bingbing yang biasanya aktif memuat naik mengenai aktivitiny­a di akaun Weibo, terus mendiamkan diri sejak Mei lalu.

Masalah bermula selepas bekas penyampai televisyen China Central Television (CCTV), Cui Yongyuan menerusi Internet membongkar beberapa kontrak yang memberi bayangan Bingbing menerima bayaran ‘duit kopi’.

Kenyataan yang dikeluarka­n oleh studio Bingbing mengatakan dia adalah mangsa fitnah tetapi tidak mempertika­ikan kesahihan dokumen didedahkan oleh Cui.

Bingbing adalah seorang aktres, model penerbit televisyen dan penyanyi pop. Dia mula menjadi terkenal di Asia Timur pada 1998-1999 dalam siri TV,

Pada 2003, dia membintang­i

yang muncul sebagai filem China dengan perolehan pendapatan tertinggi.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia